Game over: Elmarad a sztárpilótákat felvonultató buliszéria idei szezonja

Mindössze három szezon után felfüggeszti működését az SRX Series.
„Mélységes csalódottsággal jelentjük be, hogy az SRX negyedik szezonja halasztásra kerül” – áll a széria sajtóközleményében.
„Várakozással tekintettünk versenysorozatunk következő szakasza elé és izgatottan figyeltük, hogy mi vár majd ránk. Törekvéseinknek azonban olyan piaci tényezők szabtak gátat, amelyek túlságosan nagynak bizonyultak ahhoz, hogy felülkerekedjünk rajtuk.
Kifutottunk az időből, hogy olyan eseményt rendezhessünk, amilyeneket a rajongóink, partnereink, pilótáink és pályáink megérdemelnek. Hálásak vagyunk mindannyiuk elkötelezettségéért és támogatásáért. Ez az iparág folyamatosan fejlődik és aktívan vizsgáljuk a lehetőségeinket a szériánk hosszú távú jövőjére vonatkozóan.
Tájékoztatást fogunk adni jövőbeli terveinkről, amint rendelkezésre állnak.”
A Tony Stewart és Ray Evernham által megálmodott SRX célja kezdettől fogva a szórakoztatás volt, a mezőnyben igazi sztárpilótákkal.
A kifejezetten a nyári hónapokra időzített, hatfutamos bulibajnokság bővelkedett a szponzorokban, exkluzív televíziós szerződéssel rendelkezett az ESPN-nel, a sportban először készítettek interjúkat a pilótákkal éles versenykörülmények között és rögtön az első idényben piacra dobták saját videójátékukat is.
A mezőnyben olyan nevek fordultak meg, mint például Ryan Hunter-Reay, Hailie Deegan, Brad Keselowski, Bobby Labonte, Paul Tracy, Ken Schrader, Denny Hamlin, Kyle Busch, Helio Castroneves, Daniel Suarez, Kasey Kahne, Josef Newgarden, Clint Bowyer, Kevin Harvick, Austin Dillon, Tony Kanaan, Matt Kenseth, Ryan Blaney, Dave Blaney, valamint Chase és Bill Elliott.
A 2021-es szezon bajnoka maga Stewart lett, míg 2022-ben Marco Andretti, 2023-ban pedig Ryan Newman foglalhatta el a trónt.
Az első két év még kifejezetten jó nézettségi mutatókat hozott, tavaly viszont már jelentősen visszaesett az érdeklődés az SRX iránt. Ennek egyik oka abban rejlett, hogy a versenyeket az addigi szombati időpont helyett csütörtökre tették át. Az időpontváltozástól azt remélték, hogy még több NASCAR-sztárt tudnak átcsábítani egy-egy futamra.
Az utóbbi hetekben a tulajdonosi gárda háza táján is nagy változások történtek.
Stewart idén megkezdi első szezonját az NHRA csúcsát képező Top Fuelban, míg Evernham – aki az SRX autóit is tervezte – a minap vásárolta fel a szépemlékű IROC-széria jogait és már ebben az évben tető alá akar hozni egy visszatérő versenyt.
