NASCAR: Ismét feldarabolják az összes épített/utcai pályás versenyt

NASCAR: Visszatérnek a szakaszok közti szünetek az összes épített/utcai pályás futamra
credit: Logan Riely/Getty Images





A NASCAR hivatalosan lerántotta a leplet a 2024-es Cup-szezon versenyeinek szakaszbeosztásáról.

Az egyetlen lényeges változás az épített és utcai vonalvezetéseket érinti.


Az elmúlt idények során a NASCAR nemzeti szériáiban valamennyi szakasz után sárga zászlót lengettek be. Tavaly azonban ezt a szabályt megváltoztatták és road/street pályákon már egyáltalán nem voltak előre kiírt megszakítások.

A rájátszásba lépve viszont a Charlotte Motor Speedway rovalján újra életbe léptették a kötelező szünetet.

Az ok prózai volt: a versenyek többsége unalomba fulladt.

Az Indianapolis Motor Speedway roadján és Watkins Glenen például csak egy-egy alkalommal volt szükség a pace carra, a futamok időtartama pedig alig haladta meg a 2 órát.

„Az alapszakasz öt épített pályás fordulóján versenyképesek voltunk ugyan, mégis úgy éreztük, hogy lehetett volna másként is csinálni” – indokolta akkor a döntést a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Elton Sawyer.

„A megszakítások potenciálisan jobbá, izgalmasabbá teszik a versenyeket.”

Mostanra pedig hivatalossá vált, hogy idén már újra a régi gyakorlatot követik és az oválokhoz hasonlóan a jobbkanyarokat tartalmazó pályákra kiírt összes futam távját is feldarabolják.

További fontos információ:

A Cup naptárába visszatérő Indianapolis Motor Speedway ováljának első szakasza az 50., a második pedig a 100. körben ér véget. A kockás zászló a 160. végén leng majd.

Az új belépőként jegyzett Iowa Speedwayre kiírt Iowa Corn 350 szakaszai a 70., majd a 210. kör végén fejeződnek be. A komplett távot (ha nem lesz overtime) 350 körben határozták meg.


A teljes menetrend szakaszfelosztása: