Az IndyCar vezérigazgatója nem foglalkozik a kritikusokkal
Nem túl jó időszakot él meg jelenleg az NTT IndyCar Series.
Alig pár nap leforgása alatt kiderült, hogy a Honda a magas költségek miatt már a kiszállást fontolgatja, amit beláthatatlan következményekkel járhat a szériára nézve, ha a záros határidőn belül nem sikerül egy újabb gyártóra szert tenni.
A motorpartnerek bevonzása céljából indították el a hibrid-projektet is, aminek kapcsán viszont már hivatalosnak tekinthető, hogy a rendszer mégsem fog debütálni a 2024-es, St. Petersburg-i szezonnyitón és leghamarabb csak az Indy 500 után kerülhetnek az autókba.
Az IndyCart tulajdonló Penske Entertainment vezérigazgatója, Mark Miles azonban nem aggódik.
„Az eddigi munka alapján, beleértve a pályán végzett teszteken futott 15.000 mérföldet és a megszámlálhatatlan órát a mérőpadon, az a határozott véleményünk, hogy a hibrid-technológia működik” – szögezte le az üzletember a Forbesnak adott legfrissebb interjújában
Miles elárulta, azért változtattak a terveiken hogy a hibrid-komponenseket megfelelő mennyiségben le tudják gyártani, tökéletesen tesztelni, majd a mezőny csapatai számára egyidőben kiszállítani, ezzel elkerülve, hogy bárki is hátrányba kerüljön.
„Ha St. Pete-re még nem állunk készen, akkor semmiképpen sem akartuk megkockáztatni az Indianapolis 500-at, ezért döntöttünk [a nyárig történő] halasztás mellett.
A legfontosabb, hogy a debütálásakor a rendszer megbízható legyen és javítsa a versenyzés minőségét. Minden új fejlesztés, változás kockázattal jár. Idővel viszont csak egyre jobb lesz.”
Az IndyCarra valóságos össztűz zúdult a rajongók részéről, mondván nem csak egy jövőre már tizenharmadik szezonjába lépő autóval zajlanak a versenyek, de már az agyonhájpolt hibrideket is újfent alkalommal halasztják.
„Nem olvasom a közösségi médiát” – mondta ennek kapcsán Miles.
„Engem csak azok az emberek érdekelnek, akik megértik a dolgokat és osztják a nézőpontunkat.”
A Honda által belebegtetett, potenciális 2026-os kiszállás kapcsán sem kongatnak vészharangot.
„Eddig elég jól sikerült kordában tartanunk a költségeket. Bevezetjük a hibrid-technológiát és tovább fogunk dolgozni azon, hogy mi legyen a következő lépés. Tudjuk, hogy a csapatok és gyártók számára fontos a kiadások csökkentése. A jelenlegi szerződés [a Hondával] 2026-ig szól, tehát még van pár évünk erre.„
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough