Több fronton is meglepő személyi változásokat jelentettek be a NASCAR-ban
A holtszezon a személyzeti változások időszakát is jelenti a NASCAR-ban. Arra azonban senki sem számított, hogy mindössze két nap leforgása alatt két bajnok is búcsút mondhat csapata egy-egy kulcsemberének.
A Hendrick Motorsports legendás spottere, Eddie D’Hondt a közösségi médiában jelentette be, hogy 2024-ben már nem ő fogja navigálni a versenypályán a 9-es számú Chevyt.
A veterán szakember korábban Jeff Gordonnal dolgozott együtt, a négyszeres bajnok visszavonulása után pedig Chase Elliott rádiójának meghatározó alakja lett.
D’Hondt az Xfinity Seriesben is állandó spotternek számít az HMS-szel partnerségben álló JR Motorsportsnak vezető Justin Allgaier oldalán.
Arról egyelőre nem ejtett szót, hogy a másodosztályban folytatja-e ennél a gárdánál, ahogyan a Cup-jövőjét tekintve is néma csendbe burkolózott.
A pletykák szerint azonban a Spire Motorsportsnál köthet ki, amely horribilis pénzt hajlandó fizetni a tapasztalt és bevált spotterek szolgálataiért.
Szintén elbúcsúzhat a fülesén megszokott hangtól Ryan Blaney.
A királykategória regnáló bajnokának spottere, Josh Williams D’Hondthoz hasonlóan a közösségi profilján tudatta a világgal, hogy elköszön a Team Penske-től.
„A múlt heti NASCAR-banketten jelentem meg utoljára a 12-es autó és a Team Penske spottereként. Kilenc év után eljött az idő a változásra személyes és szakmai szempontból egyaránt. Büszkeséggel tölt el az utolsó hat verseny, beleértve a talladegai és martinsville-i győzelmet, majd természetesen a bajnoki címet. Nem is zárhattunk volna jobban. Izgatottá tesz, hogy mit tartogat számomra a jövő és alig várom, hogy ezeket a terveket hamarosan megoszthassam.”
Williams leszögezte továbbá, hogy ott lesz az LA Coliseumban rendezendő Clashen, ezzel kvázi megerősítve, hogy csak a Penske-től távozik, nem pedig a Cupból.
Ha már fentebb említésre került a Spire, az utóbbi idők legnagyobb költekezését bemutatott gárda hivatalosan megnevezte vadonatúj elnökét Doug Duchardt személyében.
A szakember impozáns önéletrajzot tudhat magáénak. Tizenkét éven át dolgozott a Hendrick Motorsportsnál, ahol először a fejlesztésekért felelős alelnöki posztot töltötte be, majd később átvette az általános ügyvezető igazgatói tisztséget.
Innen a Chip Ganassi Racinghez igazolt át, mint műveleti igazgató.
Emellett tanácsadóként oroszlánrészt vállalt a CGR és a General Motors globális sportautó-programjának létrejöttében is.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough