A NASCAR bejelentette történelmi, 7,7 milliárd dolláros médiacsomagját

A NASCAR bejelentette történelmi, 7,7 milliárd dolláros médiacsomagját
credit: Adam Glanzman/Getty Images

A NASCAR bejelentette történelmi, 7,7 milliárd dolláros médiacsomagját


Hosszas várakozást követően a NASCAR hivatalosan ismertette a 2025-2031 közti időszakra vonatkozó médiacsomagját.

A hét évre szóló, történelmi megállapodás értéke 7,7 milliárd dollár, ami szezononkénti lebontásban 1,1 milliárdot takar. Ez 40%-os növekedésnek felel meg a jelenlegi, FOX-szal és NBC Universallal érvényben lévő szerződésekhez képest, amelyeket 2015-ben összesen 8,2 milliárdért kötöttek egy teljes évtizedre.

A nemzeti kategóriák ázsiójának emelkedése abból a szempontból is komoly jelentőséggel bír, hogy végre pont kerülhet a csapatok és a NASCAR közt a bevételek miatt kirobbant belháborúnak.

Erről ebben a korábbi cikkben írtunk bővebben:

>>>>>Sosem látott, gigantikus botrány tört ki a NASCAR-ban


Az új kontraktus értelmében a NASCAR királykategóriáját képező Cup Series szezonjának első tizennégy versenyét a FOX tárja a nézők elé, a soron következő öt fordulót viszont már a bajnokság történetében először kizárólag streaming-platformon lehet követni az Amazon Prime jóvoltából.

Ezután újabb öt futam erejéig a TNT és a Max streaming veszi át a stafétát, míg az idény utolsó tizennégy fordulóját – beleértve természetesen a komplett playoffot – már az NBC-n láthatják az amerikai rajongók.

Az edzéseket és időmérőket tekintve a szezon első felét a Prime vállalta be, a másodikat pedig párhuzamosan a truTV és a Max.

Kivételt képez a Clash, a Daytona 500, valamint az All-Star Race, amelyek gyakorlásait/kvalifikációit a FOX közvetíti.

A másodvonalbeli Xfinity Series kapcsán már korábban bejelentették, hogy az összes versenyt a CW Network teszi képernyőre, míg a harmadosztályú Truck Series maradni fog a FOX Sportson.

A Prime továbbá egy exkluzív dokumentumfilmet is készít a NASCAR Le Mans-i 56-os garázs programjára kihegyezve.

„A célunk az volt, hogy hosszú távú stabilitást biztosítsunk a közvetítő platformok és az innovatív partnereink optimális kombinációja által” – mondta a NASCAR elnöke, Steve Phelps.

„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a sportágot tovább fejlesszük és a világ legjobb versenyeit közösen juttassuk el a rajongókhoz, bárhol is legyenek.”