A halálát kívánták, saját csapata ellehetetlenítette, Callum Ilott azonban továbbra sem hajlandó feladni az IndyCar-álmait

Október végén vált hivatalossá, hogy Callum Ilott két teljes szezon után távozik a Juncos Hollinger Racingtől, néhány nappal később pedig az utódját is megnevezték Romain Grosjean személyében.
A csapat indoklása szerint közösen döntöttek a szakítás mellett, az elmúlt hónapok eseményei alapján azonban jóval csúnyább dolgok zajlottak le a színfalak mögött.
A brit versenyző idei évét beárnyékolta argentín csapattársa, Agustín Canapino rajongótáborának ellene folytatott hadjárata, ami több alkalommal is egyenesen halálos fenyegetésekbe torkollott.
A gárda alapító-társtulajdonosa – egyben Canapino honfitársa -, Ricardo Juncos pedig nem csak tovább szította a tüzet, de egyben az esélyt is elvette Ilottól arra, hogy találjon magának egy másik ülést valamelyik nagyobb alakulatnál.
A JHR-nek ugyanis opciós joga volt rá 2024-re is, a hosszabbításról szóló döntésüket pedig egészen addig húzták, míg a pilóta iránt érdeklődést mutatott csapatok (mint pl. a McLaren) végül be nem töltötték az üresen álló autóikat.
Mindebből adódóan Ilott számára csak a kisebb gárdáknál maradt egy szalmaszálnyi esély, ezek azonban már kivétel nélkül fizetős helyek.
Ő viszont nem hajlandó feladni és továbbra is abban reménykedik, hogy lesz még alkalma visszatérni az IndyCar mezőnyébe.
Ilott a RACER-nek megerősítette, hogy a lehető legrosszabb időszakban vált hirtelen szabadügynökké, de ez a tény nem szegi kedvét és helyzetéből igyekszik kihozni a legjobbat.
„A prioritás számomra az, hogy a lehető legmagasabb szinten versenyezhessek. Teljes szezonos IndyCar-ülés hiányában muszáj ennek megfelelően módosítanom a terveimet. Ezek még mindig magukban foglalhatnak részidős programot, tartalékosi állást, vagy egy kizárólag Indy 500-ra szóló ülést.”
Ilott a WEC-kel és az IMSA-val is kacérkodik, amely szériák naptárai ráadásul azt is lehetővé tennék számára, hogy az idény túlnyomó részében ott lehessen az IndyCar paddockjában és dolgozhasson a 2025-ös, teljes munkaidős visszatérésén.
„A sportautózás jelenlegi fejlődése, különösképpen a prototípusoké rendkívül izgalmas számomra. Alig várom, hogy minél több tudást és tapasztalatot szerezzek ezen a területen. Továbbra is a célkitűzésem, hogy egy napon megnyerjem az Indy 500-at, valamint a Le Mans-i 24 órást és azon fogok dolgozni, hogy mindezt el is érjem.”
UPDATE: Megvan hol versenyez 2024-ben Callum Ilott
