Több, mint félszáz versenyt rendez Kyle Larson szériája 2024-ben
Két héttel ezelőtt vált hivatalossá, hogy a High Limit Sprint Car Series teljes egészében felvásárolta az eddig Tony Stewart tulajdonában állt All Star Circuit of Championst (ASCoC).
A Kyle Larson és sógora, az immár ötszörös World of Outlaws bajnok Brad Sweet által megalapított széria most újabb részleteket hozott nyilvánosságra a forradalmi, 2024-es idény kapcsán.
A fúzió révén a bajnokság nem csak nemzeti szintűvé válik, de egyben a neve is megváltozik és innentől fogva High Limit Racingként működik tovább.
A teljes versenynaptár egyelőre még nem került véglegesítésre.
Annyit viszont máris elárultak, hogy a szezon februárban, a floridai Tampában lévő East Bay Raceway Parkban fog elrajtolni, ezt követően pedig még több, mint 50 forduló vár a mezőnyre az USA teljes területén.
Ebbe beletartoznak az eddig az ASCoC által lebonyolított, kiemelt versenyek is, mint amilyen – a teljesség igénye nélkül – a Port Royal-i Bob Weikert Memorial és a portsmouth-i Dean Knittel Memorial.
A rajongók nagy örömére a menetrendből nem marad ki az Eldora Speedway sem, amely júliusban és szeptemberben látja vendégül a High Limit csipetcsapatát.
A naptár összeállítása során külön ügyelnek arra, hogy a más szervezetek alá tartozó, koronaékszernek minősülő versenyek – mint például a WoO által kiírt Knoxville Nationals – idején üresen maradjanak a hétvégéik. Ezáltal lehetőséget szeretnének biztosítani a csapataik és pilótáik számára, hogy probléma nélkül részt vehessenek rajtuk.
Ezzel párhuzamosan nyomatékosították, ők a szabadság elvét követik és a konkurenciával (WoO) ellentétben nem fogják megszabni a saját versenyzőiknek, hogy évente hányszor mérethetik meg magukat más sprint car sorozatokban.
A High Limit idei első, csak tizenkét futamból álló idényéhez hasonlóan jövőre is felbőgnek majd a motorok hétköznaponként.
A Midweek Money Seriesnek ráadásul külön pénzdíjazása lesz.
Mindemellett áprilisban és májusban a NASCAR-ral közös hétvégén is rendeznek egy-egy fordulót a Texas Motor Speedwayen, majd a Kansas Speedwaytől cirka nyolc mérföldnyire fekvő Lakeside Speedwayen.
Larson és Sweet nem csak tulajdonosként, de versenyzőként is kiveszi a részét a bajnokságból.
Utóbbi klasszis a tervek szerint teljes szezonos programot fog teljesíteni, ami azt sugallja, hogy hátat fordít a World of Outlawsnak. A hivatalos sajtóközlemény szerint itt is a Kasey Kahne Racing 49-es számú, NAPA által szponzorált autóját fogja vezetni.
A High Limit 2023-as bajnokának számító – és jövőre az Indianapolis 500-on is debütáló – Larson beosztása nagyban függ a NASCAR Cuptól.
Az már biztos, hogy a munkanapokon rendezendő versenyeken ott lesz, a hétvégéken pedig ígérete szerint a lehető legtöbbet be fogja vállalni azok közül, amelyek nincsenek fedésben a főállásával.
A komplett szezon eseményeit a FloRacingen lehet követni, amely streaming platform egyben kisebbségi tulajdonrészre is szert tett a High Limitnél.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough