Botrányos és röhejesen amatőr bajnoki döntőt produkált a NASCAR Phoenixen

Botrányos és röhejesen amatőr bajnoki döntőt produkált a NASCAR Phoenixen

Botrányos és röhejesen amatőr bajnoki döntőt produkált a NASCAR Phoenixen


„Micsoda szánalmas sportszerűtlenség.”

Ezekkel a szavakkal kommentálta Chris Buescher a NASCAR Truck Series szombat hajnali, Phoenix Racewayen rendezett playoff-döntőjének eseményeit.

Denny Hamlin pedig még ennél is tovább ment:

„Ez történik, amikor nincsenek szabályok, nincs vezetés. Ilyen terméket kapsz. A show átvette az uralmat az amerikai motorsport felett és ez az oka annak, hogy már nehéz komolyan venni.”

A két versenyzőnek tökéletesen igaza is volt.

A nemzeti harmadosztály szezonfináléjának hajrája kimerítette a sportemberekhez méltatlan, mi több, végtelenül amatőr viselkedés fogalmát.

A botrányos eseménysorozat alig 31 körrel a tervezett leintés előtt vette kezdetét.

A címre egyaránt esélyes Carson Hocevar és Corey Heim a hatodik pozícióért – ezzel együtt a finalisták kvartettjének vezető helyéért – harcolt, aminek hevében előbbi pilóta többször is nekiment ellenfele 11-es Toyotájának. Az utolsó ütés pedig olyan hatékonynak bizonyult, hogy a pole-ból indult, majd a futam mindkét szakaszát megnyert Heim végül ki is forgott, ezzel kvázi elbúcsúzva a bajnokságról szőtt álmaitól.



Az érthetően csalódott Heim a csapatrádión ellentmondást nem tűrően kijelentette, hogy Hocevar nem fog kijutni a pályáról.

Ekkor még a legtöbben arra számítottak, hogy a Tricon Racing-es a futam után, ököllel akar revansot venni a Niece Motorsportsnak vezető ifjonctól.

Alig negyedórával később kiderült, egyáltalán nem így gondolta.

A 21 éves versenyző – akit az eset után még mindenki egy emberként sajnált – maga is lesüllyedt a sportszerűtlenség legmélyebb bugyraiba és három körrel a vége előtt falnak nyomta Hocevart.

Az sem érdekelte, hogy ezzel konkrétan beavatkozik a címért még csatában álló másik két pilóta, Grant Enfinger és Ben Rhodes futamába is.

„Ez így volt fair” – reagált ekkor Carson, aki az ominózus, általa okozott incidens után látványosan ostorozta saját magát a volán mögött.



A 2023-as Truck-bajnok kiléte nem kevesebb, mint négy overtime után dőlt el.

A Heim akciója utáni első hosszabbítást Derek Kraus megpördülése váltotta ki, a másodikat pedig a vezető pozícióban állt Zane Smith hibája idézte elő. A széria 2022-es legjobbja a restart után rosszul váltott, aminek hatására lelassult, a mögötte lévő Rhodes pedig hátulról el is találta.

Az újabb start után rögtön lengett is a sárga zászló a harmadik overtime-nak, köszönhetően Ty Majeski falazásának, amit egy Jesse Love-val történt csattanás idézett elő. A balesetbe Tyler Hill és Matt Crafton mellett Smith is újra belekeveredett, az újabb ütés pedig már a futamának végét is jelentette.

A szezont végül a negyedik, kétkörös hosszabbítás után tudták lezárni.

A győzelmet Christian Eckes kaparintotta meg, míg Rhodes az ötödik helyen ért célba, közvetlenül Enfinger előtt.

Ezzel a ThorSport Racing pilótája második titulusát ünnepelhette a Trucksban.

„Grant a végén majdnem elkapott” – mondta Rhodes.

„Le a kalappal előtte, nagyszerű futama volt. Senki más ellen nem akartam versenyezni a bajnoki címért. Ő rendkívül tisztán vezetett velem szemben és emiatt pokolian tisztelem.”

A jövőre már a Spire Motorsports-cal teljes szezonos Cup-programot futó Hocevar a leintés után is úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem akarta tönkretenni Heim napját (és szezonját), a megtorlást pedig teljesen jogosnak érezte és elnézést kért.

A triconos azonban később cáfolta, hogy direkt torpedózta volna meg őt, noha ennek ellenkezőjét a kamerafelvételek is tökéletesen megerősítették.

A Hocevarral kapcsolatos érzéseit viszont nem leplezte:

„Régóta ismerem már. Neked megy, összetöri a kocsidat, bocsánatot kér, majd a következő héten megint megcsinálja. Nem most fordult elő utoljára.”

A David Gilliland Racing alapító-tulajdonosa, maga David Gilliland sem fogta vissza magát:

„Carson Carsonként viselkedett. Már két éve ezt látom tőle és semmi sem változik. Szeretném azt mondani, hogy váratlanul értek a mai események, de az igazság az, hogy egyáltalán nem vagyok meglepve.”

Tyler Reddick pedig csak ennyit fűzött hozzá a történtekhez:

„Ez az idióta sosem tanul.”

Az amatőrizmusból a NASCAR is kivette a részét.

Már az ARCA West Series futama alatt sokaknak feltűnt, hogy a rajt-célvonalat a korábbi helyéhez képest előbbre hozták. Enfinger többek között ezt a változást is okolta a kaotikus restartokért.

Nos, mint kiderült, ez egyálalán nem volt előre tervezett.

A szóban forgó zóna területét VÉLETLENÜL, TÉVEDÉSBŐL festették fel rossz helyre. A sűrű, pénteki program miatt már nem volt idő arra, hogy orvosolják a hibát, így a Trucks csapatainak beleegyezésével végül erre a napra megtartották.

Az éjszaka során azonban kijavítják a bakit és az Xfinity, valamint a Cup versenyein már a megszokott helyen fognak [re]startolni az autók.



KAPCSOLÓDÓ: „A sisak elzárja a vérkeringést az agyában” – Hamlin szerint Hocevar úgy vezet, mint egy idióta