Óriási blama Larson-módban, Blaney szerint Hamlin egy f*szfej, Bell pedig be akarta dobni a törölközőt (de szerencsére nem tette)

Óriási blama Larson-módban, Blaney szerint Hamlin egy f*szfej, Bell pedig be akarta dobni a törölközőt (de szerencsére nem tette)

Óriási blama Larson-módban, Blaney szerint Hamlin egy f*szfej, Bell pedig be akarta dobni a törölközőt (de szerencsére nem tette)


Az Indy 500-on való részvételhez kötelezően előírt újoncvizsgát követően Jeff Gordon így méltatta sztárpilótáját:

„Kicsit izzadt a tenyerem mielőtt kihajtott volna a pályára. Az első körei után azonban rögtön átkapcsolt Kyle Larson-üzemmódba és villámgyorsan felvette a tempót. Azóta követem a karrierjét, hogy először beült egy sprint carba. Lenyűgöz a tehetsége.”

A Hendrick Motorsports alelnökének szavaival maga a 31 éves pilóta nem igazán értett egyet.

„Számomra a Kyle Larson-mód inkább a hibák sokaságát jelenti.”

Az önkritika pedig valahol jogos is.

A 2021-es bajnokra mindig jellemző volt, hogy hajlamos feszegetni a határokat. Ez a mentalitás afféle kétélű fegyverként egyaránt eredményezett már átütő, nagy sikereket és olyan komoly fiaskókat is, amelyek potenciális győzelmektől fosztották meg.

A Cup vasárnapi, homestadi 4EVER 400-a pedig egy újabb példával szolgált az utóbbira.

Larson a verseny első szakaszát megnyerte, majd a másodikat egészen az utolsó három körig dominálta. A lekörözés ellen harcoló Daniel Suarezzel való adok-kapokja után azonban csak a harmadikként zárt.

A harmadik szakaszban olybá’ tűnt, hogy a végső diadal közte és a Team Penske-s Ryan Blaney között dőlhet el.

Soros kiállásuk felé igyekezve azonban az 5-ös Chevy – amely összesen 96 körön át haladt az élen – sorsa megpecsételődött.

A #12 Ford a sebességhatár betartása érdekében drasztikusan lassított, az őt követő, még mindig nagyobb tempóval haladó Larsonnak pedig korrigálnia kellett, hogy ne találja el. Magát az ütközést viszont nem tudta kivédeni és először érintette kollégája autójának hátulját, majd a bejáratnál lévő hordókba csapódott.

A penske-s folytatni tudta a versenyt, Larson autója viszont olyannyira megsérült, hogy végképp kiállni kényszerült.

„Ryan szempontjából mindennél jobban gyűlölöm ezt a helyzetet” – nyilatkozta Larson.

„A csapatával együtt nagyszerű munkát végez a rájátszásban, nem akartam nekik ártani. Egyszerűen csak megpróbáltam közel maradni hozzá, hogy minél hamarabb beérjek a pitbe és a kiállás után lehetőleg előtte jöhessek vissza a pályára. Magamra haragszom a legjobban. Még ha lassított is, nekem nem lett volna szabad ennyire erőltetnem.’



Larsont végül a 34.-ként rangsorolták, de a 2023-as bajnoki címért folyó harcban ennek semmi jelentősége nincs. A Las Vegas-i győzelmével már egy héttel korábban kvalifikálta magát a playoff-döntőbe, ahol a kupáért küzdő kvartett pontszámait egységesen 5000-re kerekítik fel.

Ebből adódóan a négy finalista teljesen tiszta lappal, lényegében nulláról fog indulni november 5-én, a Phoenix Racewayen.

Homesteaden pedig az is kiderült, hogy ki lesz Kyle egyik ellenfele.

Christopher Bell az első szakaszt a kilencedik, a másodikat pedig csak a huszonegyedikként fejezte be, egy ponton ráadásul a lekörözés veszélye is fenyegette. A Joe Gibbs Racing pilótája azonban a hajrára szó szerint életre kelt és az utolsó restart után már a top 5-ben tudhatta magát.

A vezető helyet utoljára 25 körrel a vége előtt vette át és onnantól fogva már esze ágában sem volt kiengedni azt a kezei közül, végül 1.651 másodpercet verve a másodikként leintett Blaneyre.

Ezzel Bell idei második, eddigi főkategóriás pályafutását tekintve pedig a hatodik diadalát aratta.

Ennél is fontosabb viszont, hogy a sikere révén idén is harcba szálllhat a bajnoki címért Phoenixen.

„Ez a futam olyan volt számunkra, mint egy forgószél” – mondta a 28 éves versenyző.

„A második szakaszban már készen álltam arra, hogy bedobjam a törölközőt. Borzalmasan frusztrált voltam, de Adam [Stevens, a crew chiefje] lelket öntött belém. A srácok mindent megadtak, amire csak szükségem volt. A létező legjobb csapat áll mögöttem!”




A JGR-nek keserédes napja lett.

Bár Bell eljuttatta őket a victory lane-re (és a nagy fináléba), másik két playoff-pilótájuk futama azonban idő előtt befejeződött.

A harmadik felvonásban Blaney és Hamlin között késhegyre menő csata dúlt az első helyért. Ennek hevében utóbbi veterán többször is olyan agresszíven támadta az ohióit, hogy kis híján mindketten a falban végezték.

Kettejük harcára végül 32 körrel a vége előtt Hamlin csattanása tette ki a pontot.

Ezt látva Blaney nem is leplezte őszinte véleményét és a csapatrádión így kommentálta a balesetet:

„Baszd meg, faszfej!”

A 11-es crew chiefje, Chris Gabehart később úgy nyilatkozott, hogy a fiaskó technikai problémára vezethető vissza. A pontos okot egyelőre nem tudják, de szinte teljesen biztosak abban, hogy semmi köze nincs a Blaneyvel való csetepatéhoz.

Szinte egy időben Hamlin kiesésével Gibbs edző motorhiba miatt keresztet vethetett Martin Truex Jr. 19-esére is.

A rájátszás top 8-as szakaszából már csak egyetlen verseny van hátra az október 29-ei, martinsville-i Xfinity 500 képében.

A bajnoki hajrá egyéni tabelláján a már biztos finalista Larson és Bell mellett jelenleg pontok alapján William Byron, valamint Blaney áll továbbjutó helyen. A hendrickes a kieső vonal felett 30, míg a penske-s 10 ponttal áll.

Az ötödik pozícióban Tyler Reddick (-10) tanyázik, míg a hatodik és hetedikként jegyzett Truex-Hamlin duó lemaradása egyaránt 17 egység. A legrosszabbul momentán Chris Buescher áll, akinek hátránya 43 pont.

Az RFK Racing versenyzője borzalmas napot zárt Miamiban. Szinte a teljes táv során küszködött a 17-es Ford Mustanggal, emellett a sárga zászlók is a lehető legrosszabbkor jöttek a csapat stratégiája számára és még körhátrányba is került. Mindennek következtében csak a 21.-ként ért célba.

A csapatok rájátszásában szereplő 9-es Chevy viszont 97 pont mínuszban van, így már csak abban az esetben kerülhet be a top 4-be, ha a volán mögött ülő Chase Elliott Martinsville-en nyerni tud vele.