A NASCAR hivatalosan bejelentett egy pályát, ami még nincs is lefixálva

A NASCAR hivatalosan bejelentett egy pályát, ami még nincs is lefixálva
credit: Sean Gardner/Getty Images



Bő egy héttel ezelőtt hozta nyilvánosságra 2024-es versenynaptárait a NASCAR.

A bejelentéssel több egyéb mellett azt is hivatalossá tették, hogy az idén debütált chicagói utcai futam jövőre is visszatér az Xfinity, valamint a Cup Series menetrendjébe.

A várossal eredetileg három évre, tehát 2025-ig szól a szervezet szerződése, amelyet a megállapodás szerint mindkét fél egyoldalúan fel is bonthat.

A tavasszal történt választások pedig alaposan megkavarták a lapokat.

A NASCAR-t messzemenőkig támogatott Lori Lightfootot kiütötte a polgármesteri székből Brandon Johnson, aki korábban a versenyhétvége egyik legnagyobb kritikusának számított.

Ennek ellenére az új vezető – legalábbis nyilvánosan – rendkívül pozitívan nyilatkozott a júliusi, végül Shane van Gisbergen világraszóló győzelmét hozott fordulóról, ugyanakkor azt is leszögezte, hogy a folytatás még korántsem biztos.

„A jövő évi verseny megrendezésére vonatkozó döntés meghozatalába be fogjuk vonni a helyi lakosságot” – mondta a politikus néhány nappal a leintés után az NBC Chicagónak.

„Mindenki lehetőséget kap arra, hogy megossza gondolatait az eseményről. Tanáremberként valamennyi információt alaposan kiértékelek és csak ezután fogjuk kimondani a végső szót.”

Az elmúlt hét folyamán Johnson közölte, hogy a város vadonatúj feltételek mellett megállapodott a NASCAR-ral 2024-re vonatkozóan.

Mostanra viszont kiderült, hogy ez nem teljesen fedi a valóságot, miután még egyik fél sem írta alá a szükséges papírokat.

„Erre a bejelentésre kizárólag azért került sor, mert valamit muszáj volt reagálnunk [a NASCAR] jövő évi naptárára” – idézi a Crain’s Chicago Business a polgármesteri hivatal szóvivőjét.

„Mi annak örültünk volna a legjobban, ha egyelőre nem kell nyilatkozunk az ügyben és inkább tovább folytatjuk a tárgyalásokat.”

A Lightfoottal megkötött szerződés értelmében Chicago nem kevesebb, mint 3.25 millió dollárt költött a NASCAR fogadására. Ennek túlnyomó többségét az utak felújítása (2.1 millió dollár), valamint a rendőrség, tűzoltóság és mentők fokozott létszámú kivezénylésével járó költségek (1.1 millió) tették ki.

Maga a stock-car szervezet idén 500.000 dolláros versenyrendezési díjat fizetett, ami jövőre 550.000-re, míg 2025-ben 605.000-re kúszik fel. Emellett minden egyes eladott jegy után két dollárt adtak a városnak, a koncessziós bevételt tekintve pedig 15%-ot.

„A polgármester úr azt ígérte, hogy nyílt meghallgatásokat fog tartani” – nyilatkozta a városi tanács egyik tagja, Bill Conway a Crain’snek.

„Ha jól emlékszem olyanokat mondott, hogy ő tanár és az alapos kiértékelés híve. Nos úgy tűnik, mégsem ez a helyzet.”

Hasonlóan nincs lenyűgözve kollégája, Brendan Reilly sem.

„Engem határozottan nem tájékoztattak semmiről. Egy árva másolatot sem kaptam azokból a dokumentumokból, amelyek [a NASCAR-hétvége] városunk gazdaságára gyakorolt hatásait részletezték. Ha a városvezetés még nem írta alá az új szerződést, aminek tartalma egyikünk számára sem világos a tanácsban, akkor mindenképpen azt szeretném, szánjanak rá még több időt és alaposan nézzék át a számokat, hogy reálisan megállapíthassák nyereséges-e a megrendezése, vagy csak bukunk rajta.”

A NASCAR igyekszik nyugtatni a kedélyeket:

„Ez volt a legelső, ilyen jellegű eseménye a NASCAR-nak és Chicago városának is. Azon dolgozunk, hogy véglegesítsük a részleteket és a partnerség továbbra is mindkét fél számára működőképes maradjon.

Szoros munkakapcsolatunk szellemében teljes mértékben bízunk abban, hogy szövetségünk a jövőben is előnyös lesz mind Chicago, mind pedig a NASCAR számára.”