ELKÉPESZTŐ! 5 évvel a sorsdöntő baleset után újra bajnok lett Robert Wickens!
Mindössze két évbe telt Robert Wickensnek, hogy elfoglalja az IMSA Michelin Pilot Challenge trónját.
A kanadai pilóta és váltótársa, Harry Gottsacker az összetettet 20 ponttal vezetve érkezett meg a széria Road Atlantán rendezett szezonzárójára.
Ennek révén már nem kellett mást tenniük, mint az első nyolc között célba vinni a Bryan Herta Autosport 33-as számú, teljes egészében kézi vezérlésű Hyundai Elantráját.
A feladatot a páros tökéletesen végre is hajtotta és a kétórás versenyt negyedikként zárva végül ők emelhették magasba a TCR-kategória 2023-as legjobbjának járó trófeát.
A sikernek hála Wickens karrierje során harmadszor lett bajnok, egyben először a Formula Renault 3.5 Series 2011-es idénye óta.
A finálé rajtját megelőzően már egyedül csak a JDC-Miller Motorsports jelentett komolyabb veszélyt rájuk.
A Chris Miller és Mikey Taylor által vezetett #17 Audi azonban műszaki hiba miatt az első körben kiesett, így onnantól fogva kizárólag saját magukra kellett összpontosítaniuk.
„A 17-es problémái után a teljes gondolkodásmódunk megváltozott és átálltunk védekező üzemmódba” – nyilatkozta a leintést követően Wickens, aki a nehézségek ellenére az Indy 500-as visszatérésről szőtt álmait sem hajlandó feladni.
„Igyekeztem a lehető legóvatosabban vezetni és vigyázni a gumikra, felkészülve arra az esetre, ha netán a végén még jönne egy safety car. Nem volt szükségünk rá, hogy a dobogón végezzünk, csak a top 8 volt a lényeg.
Harryvel együtt nagyon kevés hibát vétettünk az egész szezon során. Ha mégis megtörtént, akkor leszegett fejjel tovább dolgoztunk és kijavítottuk. Ennek köszönhetjük a bajnoki címet. Nem tudom, hogy ez a titulus mit jelent a karrierem folytatására nézve, de nagyon büszke vagyok mindenre, amit idén elértünk. Különösen azért, mert ez az év sokkal nehezebb volt számunkra az autó teljesítménye, valamint a mezőny versenyképessége miatt. Nagyon boldog vagyok és igyekszem kiélvezni a siker minden pillanatát.”
A 34 éves pilóta tavaly tért vissza a versenypályára a 2018 augusztusában történt, kis híján végzetes IndyCar-bukása után, aminek következtében maradandó gerincvelő-sérüléseket szenvedett.
A megerőltető rehabilitáció során annyit sikerült elérnie, hogy rövid ideig képes egyedül állni, valamint némi segítséggel pár lépést megtennie, abba viszont kénytelen lett belenyugodni, hogy élete hátralévő részét kerekesszékben kell töltenie.
Wickens a balesetet követően rögtön nyomatékosította, hogy esze ágában sincs szögre akasztani a sisakját.
A közösségi médiában folyamatosan megosztotta a világgal, milyen keményen hajt a célja eléréséért, mégis rengetegen kételkedtek abban, hogy valaha is újra a volán mögé ülhet.
Ő azonban bebizonyította, mekkorát tévedtek.
A 2022-es szezonban két alkalommal aratott győzelmet még Mark Wilkins oldalán, az összetettet pedig hatodikként zárta.
Idén nem sikerült ugyan eljutnia a victory lane-re, de hat második és egy harmadik helye elegendő lett ahhoz, hogy elhódítsa kategóriája bajnoki címét.
Feeling all of the emotions right now ?
— Hyundai USA (@Hyundai) October 13, 2023
Congratulations to @robertwickens and @HarryGottsacker on becoming your 2023 Driver’s Champions!#hyundaiperformance | @bha | @IMSA pic.twitter.com/gdsRo5AEkD
Racing is a collections of teams, drivers, and fans who are powered by passion and dreams. @robertwickens is our fuel.
— Marshall Pruett (@marshallpruett) October 13, 2023
Congratulations to you and @HarryGottsacker, champ. pic.twitter.com/5te1mUKsoY
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough