Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

„Kyle Larson generációja legjobb versenyzője” – Tony Kanaant lenyűgözi az Indy 500-ra készülő NASCAR-sztár

“Kyle Larson generációja legjobb versenyzője” – Tony Kanaant lenyűgözi az Indy 500-ra készülő NASCAR-sztár
credit: Penske Entertainment/James Black

“Kyle Larson generációja legjobb versenyzője” – Tony Kanaant lenyűgözi az Indy 500-ra készülő NASCAR-sztár


Helyi idő szerint csütörtök délután Kyle Larson sikeresen teljesítette a 108. Indianapolis 500 kvalifikációján való részvételhez szükséges Rookie Orientation Programot.

A NASCAR Cup 2021-es bajnoka – aki két nappal korábban behúzta saját sprint car szériája, a High Limit titulusát is – először pattanhatott be a McLaren szervó nélküli Dallara-Chevyjébe, végül komolyabb probléma nélkül letudva a rendelkezésére állt három órát.

A ROP szabályai szerint tíz kört kellett megtennie 205-210 mph, majd tizenötöt 210-215 mph között, végül pedig újabb tizenöt alkalommal száguldott végig a 2.5 mérföldes oválon, immár 215 mph felett.

„Nagyrészt olyan volt, mint amire számítottam” – mondta Larson az IMS-en tartott sajtótájékoztatóján.

„A sebesség és a tapadás szerencsére semmivel sem volt ijesztőbb a vártnál, az viszont meglepett, hogy az autó mennyire balra húz. Az egyenesekben rendesen meg kell harcolni vele.

A kormánykerék jóval könnyebb, mint a szimulátorban, de még így nehéznek éreztem.

Összességében nagyszerű nap volt és alig várom az áprilisi nyílt tesztet.”

Larson nem egyedüli újoncként vág neki a 108. Indy 500-nak.

Szerdán már szintén teljesítette a ROP-ot a Chip Ganassi Racing-es Linus Lundqvist és Marcus Armstrong, valamint a Meyer Shank Racinget szolgáló Tom Blomqvist is.

A legnagyobb sebességet utóbbi versenyző produkálta 220.176 mph-val, míg a svéd 219.504 mph-t, az új-zélandi pedig 219.252 mph-t ért el.

Larson egyéni csúcsa 217.898 mph lett.

„Egyszer ránéztem a falra és rögtön az jutott eszembe, hogy nagyon fájna, ha nekimennék!” – válaszolta nevetve arra a kérdésre, hogy miként élte meg az IndyCarra jellemző hatalmas tempót az általa eddig vezetett, más típusú gépekhez viszonyítva.

„Emlékszem egy ARCA-tesztre Michiganen, közvetlenül az újraaszfaltozás után. Akkoriban még az autóik is sokkal több lóerővel bírtak. Az első kanyarba 220 mph feletti tempóval érkeztünk meg.

A 220 őrülten hangzik, ami igaz is. Ugyanakkor ha egyedül vagy a pályán és a borítás ennyire sima, akkor érzésre nem tűnik olyan soknak. Semmivel sem másabb, mint mondjuk 195 mph-val menni Daytonán.

Nyilvánalóan ekkora sebesség mellett minden gyorsan történik. Főleg akkor, ha már több autó lesz körülöttem.

Szerintem akkor fogom igazán megérezni, hogy miről is van szó, amikor az egyenesben elszáguldanak mellettem, vagy én teszek így szélárnyékot fogva. A dolgok a kvalifikációs beállításokkal válnak majd igazán őrültté, ami még plusz 20 mph-t jelent. Óriási különbség van 220 és 240 mph között.”



Larson tanácsadója nem más, mint a McLaren frissen kinevezett sportigazgatója, Tony Kanaan.

„Generációját tekintve ő a legjobb, akit valaha láttam” – szögezte le az Indy 500 2013-as győztese.

„Már én is ízelítőt kaptam abból, hogy milyen különböző autókkal versenyezni. Rengeteget szenvedtem, ő viszont folyton győz.

Kyle a világ egyik legjobbja. Nagyon szerencsés vagyok, hogy esélyem nyílt vele dolgozni. Ha megnyeri a versenyt, akkor én is kapni fogok érte egy gyűrűt, így elmondhatom majd, hogy két Indy 500-on diadalmaskodtam!

Kanaan azért elárulta, hogy nem volt igazán nyugodt a teszt előtti órákban.

Reggel felébredtem és magam sem tudom miért, de ideges voltam. Pedig semmi okom nem volt rá. Kyle-lal korábban csapattársak voltunk, közösen nyertük meg a Daytona 24-et, még egymás ülésébe is beférünk!””

Az eddigi élete felét az IndyCarban töltött élő legenda mindent megtett annak érdekében, hogy a lehető legegyszerűbbé tegye Larson első napját az autóban.

„Gondoljanak bele, ott van a huszonöt gombos kormánykerék, a telemetria, a mérnökök, akik megpróbálnak mindent a versenyző tudtára adni és a többi. Ez rengeteg információ. Igyekeztem szelektálni köztük és megmondtam a többieknek, hogy mi az, amivel egyelőre ne traktálják.

Nem akartam, hogy ma bármiről is lemaradjon, mivel az első nap rendkívül különleges. Bennem még mindig élénken élnek a legelső köreim itt az IMS-en, pedig 2002-ben történtek.

Közöltem is Kyle-lal, hogy ne aggódjon, csak élvezze a pályát.”

Larson nem csak az Indy 500-as debütálására készül, de egyben a nagy duplázásra is.

A sportág története során eddig csak öt olyan pilóta akadt, aki teljesítette az IndyCar koronaékszerét, majd a NASCAR Cup néhány órával később rajtoló Coca-Cola 600-át.

Abban az esetben, ha jövőre az 500 programja valami oknál fogva elhúzódik és emiatt fennáll az esély arra, hogy nem érne időben Charlotte-ra, akkor a tartalékosként is jegyzett Kanaan pattanhat be a helyére.

„Ha a 80. körben elered az eső, akkor Mr. Hendrick vagy engedni fogja nekem, hogy átvegyem a volánt, vagy nem.” – mondta a brazil.

„A sisakom és az overálom ott lesz a pályán. Remélhetőleg viszont nem lesz rájuk szükség és Kyle kiélvezheti az egészet.”



KAPCSOLÓDÓ: Will Power köszönetet mondott Rick Hendricknek a felesége életének megmentéséért