Kyle Larson megszerezte élete első bajnoki címét a kedvenc szakágában

Életében először lett Kyle Larson nemzeti szintű bajnok a kedvenc szakágában
Paul Silva és Kyle Larson a victory lane-en (credit: High Limit Sprint Car Series)

Életében először lett Kyle Larson nemzeti szintű bajnok a kedvenc szakágában


El sem lehet képzelni zseniálisabb végkifejletet annal, mint amikor valaki megalapít egy komoly pénzdíjazású szériát, majd a végén ő lesz az, aki robbantja a bankot.

Nos, pontosan ez történt magyar idő szerint szerda hajnalban, a High Limit Sprint Car Series szezonzáróján.

A tizenegy fordulóból álló bajnokságot Kyle Larson és sógora, a négyszeres World of Outlaws bajnok Brad Sweet hozta tető alá, fő vonzereje pedig a szakágon belül kiemelten magasnak számító honoráriumokban rejlik.

A NASCAR Cup 2021-es legjobbja számtalanszor hangot adott annak, hogy nagyon igazságtalannak tartja a tendenciát, miszerint a dirt-viadalok nevezési költségei meredeken ívelnek felfelé, a díjazás viszont évek óta stagnál.

Több verseny esetében ráadásul olyan rossz a helyzet, hogy a felkészüléssel és nevezéssel járó költségek miatt a csapatok még győzelem esetén is veszteségesen hagyják el a pályát.

A HMSC szponzorainak – köztük a streaming-partnerként is jegyzett FloRacingnek – köszönhetően jelentős pénzekkel csábította a pilótákat.

A sprint car világ csúcsát képező WoO átlagosan 10.000 dollárral díjaz egy-egy győzelmet, ezzel szemben viszont Larsonék bő 23.000-et fizettek. Két kiemelt futamon pedig egyenesen 50.000 dollár lett az első helyezett jutalma.

A széria bajnokának markát még plusz 30.000 dollár ütötte.

A nevezési kedvet pedig csak tovább fokozta, hogy Larson maga is indult az összes versenyen, így adott volt a lehetőség ahhoz, hogy a pilóták a dirt egyik koronázatlan királyával mérjék össze tudásukat.

A szakág másik ikonja, vagyis Sweet a WoO szabályai miatt nem teljesíthetett komplett idényt.

És hogy ki lett végül a bajnok?

Hát az abszolút favorit: maga Larson.

A Paul Silva tulajdonában lévő, 57-es számmal jelölt autót vezető kaliforniai három győzelemmel a zsebében, a tabella élén tanyázva érkezett meg a finálénak otthont adott Lincoln Park Speedwayre.

A pole-ért zajló kvalifikációs futamon azonban csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni, miután sikeresen keresztbe állt a pálya közepén.

Az élről való indulás jogát mindeközben legnagyobb riválisa, Rico Abreu kaparintotta meg, aki a főfutam során egy pillanatra sem engedte ki a kezei közül az első helyet végül parádés rajt-cél győzelmet aratva.

A siker azonban nem lett elég az áhított bajnoki címhez.

Larson nagyszerű formát mutatva tört előre a mezőnyben, emellett pedig még a szerencse is mellé szegődött néhány ellenfele betlije képében.

A hajrában már ott loholt Abreu nyakán és úgy tűnt, komoly sansza van a győzelemre is. A kockás zászló után azonban be kellett érnie a harmadik hellyel, miután Tyler Courtney az utolsó pillanatban elszáguldott mellette.

„Bronzérmes” eredménye viszont még így is elég lett ahhoz, hogy Abreu-t hét ponttal megelőzve ő emelhesse a magasba az év legjobbjának járó trófeát.



Ezzel sikerült megismételnie példaképe, Tony Stewart bravúrját is, aki 2021-ben szintén behúzta az általa alapított SRX Series fennállásának legelső titulusát.

Külön érdekesség, hogy Larson gyerekkora óta a sprint carok szerelmese és már az összes, koronaékszernek számító versenyt megnyerte ebben a szakágban. Bajnoki címet azonban most először ünnepelhetett itt abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy eddig még soha, sehol nem teljesített komplett szezont magasan jegyzett szériában.

Az HLSCS összetettjének harmadik helyén Cory Eliason zárt, de a top 5-ben fejezte be a legelső szezont Justin Peck és Chase Randall is.

Larson legközelebb október 12-én, az Indianapolis Motor Speedwayen pattan volán mögé, hogy a McLaren 17-es számú Dallara Chevyjével megkísérelje teljesíteni az Indianapolis 500-on való részvételhez nélkülözhetetlen Rookie Orientation Program mindhárom fázisát.