Eldőlt a NASCAR legígéretesebb ifjoncának jövője

Hocevar aláírt a NASCAR Cup “millió dolláros” csapatához, majd Piastri-stílusban lereagálta
credit: Meg Oliphant/Getty Images

Hocevar aláírt a NASCAR Cup “millió dolláros” csapatához, majd Piastri-stílusban lereagálta


A 2024-es szezontól kezdve már teljes munkaidős versenyzőként folytathatja NASCAR Cup-karrierjét Carson Hocevar.

A 20 esztendős tehetség több évre szóló szerződést írt alá a Spire Motorsports-cal, aminek értelmében Ty Dillont fogja váltani a 77-es számú Chevy Camaro volánja mögött.

„Ebben a sportban mindenki arról ábrándozik, hogy egyszer Cup-pilóta lesz” – kommentálta a hírt Hocevar.

„Gyerekként erről álmodozol és minden vasárnap versenyezni akarsz. Nekem idén már megadatott a lehetőség, hogy részt vegyek néhány futamon és úgy érzem, a lehető legjobban felkészültem arra, hogy beüljek jövőre a Spire 77-esébe.

A csapat folyamatosan fejlődik és rendkívül izgatott vagyok, amiért csatlakozhatok hozzájuk.”

Hocevar idén a harmadosztályú Truck Seriesben méreti meg magát és jelenleg a rájátszás második pozícióját foglalja el.

Hat futam erejéig a másodvonalbeli Xfinity mezőnyével is pályára hajtott, ebből ötször a Spire jóvoltából. Eddigi legjobb eredményét is nekik szállította le a darlingtoni hatodik helyével.

Királykategóriás debütálását júniusban, Gatewayen ejthette meg a Spire 7-es Chevyjében, miután annak eredeti gazdája, Corey LaJoie ezen a fordulón az eltiltott Chase Elliottot helyettesítette a Hendrick Motorsports 9-esében.

A fiatal michigani rendkívül jó teljesítményt nyújtott, szinte végig maga mögött tartva a topautóban ülő, jóval tapasztaltabb LaJoie-t.

Az átütő eredménybe vetett reményeit azonban egy technikai probléma keresztülhúzta.

Alig három hónappal később újabb esélyt kapott, ezúttal már a Legacy Motor Clubtól.

A mémlájkoló botránya után a csapattól távozott Noah Gragsont helyettesítve eddig öt fordulón vett rész a 42-es számú Chevrolet-val, ebből négyet a top 20-ban zárt. Legmagasabb befutóját Bristolon hozta, ahol a tizenegyedikként intették le.

A paddock egyik legnépszerűbb és leglazább versenyzőjének számító Hocevar az X-en (leánykori nevén Twitteren) sem hazudtolta meg önmagát és Oscar Piastri tavalyi, Alpine-kontraktusát cáfoló posztját kifigurázva így erősítette meg a hírt:

„Tudomásomra jutott, hogy a Spire Motorsports a beleegyezésemmel kiadott egy sajtóközleményt ma este arról, hogy jövőre náluk fogok versenyezni. Ez így is van, aláírtam a Spire-rel egy szerződést 2024-re. Jövőre az ő pilótájuk leszek.”

Jelen megállapodása kétségkívül óriási lehetőség számára a rajongók által előszeretettel csak „millió dolláros” csapatként emlegetett Spire-rel.

A becenév nem a véletlen műve.

A Spire Sports + Entertainment tulajdonában lévő gárda az elmúlt hónapok során azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy szó szerint két kézzel szórják a pénzt.

Vadonatúj szponzoruk, az Andretti Globallal is szoros kapcsolatot ápoló Gainbridge segítségével sikerült nyélbe ütniük a NASCAR történetének eddigi legnagyobb charter-vásárlását, aminek során nem kevesebb, mint 40 millió dollárt fizettek a Live Fast Motorsportsnak a különleges jogosultságért. Ennek köszönhetően jövőre már három teljes szezonos autót tudnak pályára küldeni.

Emellett a Spire partnerségre lépett a Trackhouse Racinggel, aminek részeként 2024-ben velük kezdi meg első komplett Cup-idényét az eredetileg Justin Marksékkal szerződésben álló Zane Smith is.

Ha mindez nem lenne elég, pár héttel ezelőtt az is hivatalossá vált, hogy tokkal-vonóval felvásárolták a nemzeti harmadosztály valaha volt legsikeresebb alakulatát, a Kyle Busch Motorsportsot.

A Spire 7-es autójában jövőre is marad LaJoie, míg a Smith által vezetendő Chevy rajtszámát egyelőre nem hozták nyilvánosságra.