„Kezdek megőrülni” – Hamlin kiakadt a NASCAR versenynaptára miatt

Egy héttel ezelőtt hozta nyilvánosságra a NASCAR a 2024-re vonatkozó versenynaptárakat.
A Cup Series idénye a szokásoknak megfelelően februárban kezdődik és novemberben ér véget, magában foglalva harminchat pontozásos, továbbá két bajnokságon kívüi futamot.
A nyári olimpia miatt két hét extra szünetet is be kellett iktatni a menetrendbe, aminek következtében a szezonzáró az előzetesen bejelentett időpontnál egy héttel később, november 10-én kapja meg a zöld zászlót.
A szériára kezdettől fogva jellemző ez a feszített tempó, ami saját bevallása szerint már érezhető hatással van az immár tizennyolcadik szezonját teljesítő Denny Hamlinre.
„Kibaszottul sok versenyünk van” – jelentette ki a 42 éves veterán saját podcastjében, az Actions Detrientalban.
„Harmincnyolc futamot zsúfolnak bele az évbe, pedig maximum harminckettő lenne az optimális. Ez mindenkit megvisel. Az én mentális egészségemre is káros hatással van, egyszerűen már attól rosszul vagyok, ha csak ránézek a naptárra. Ha egy kívülálló megkérdezi tőlem, mennyire hosszú az évünk, akkor azt szoktam válaszolni, hogy Valentin naptól hálaadásig tart. Erre mindenki úgy reagál, hogy ‘Micsoda??? Mikor tudtok pihenni?’. Nos, csak decemberben, mivel január elejétől már a média rendelkezésére kell állnunk.”
A nem csak pilótaként, de csapattulajdonosként is jegyzett Hamlint külön felháborítja, hogy a rájátszásban már két épített és két superspeedway-jellegű futam kap helyet, miután a charlotte-i roval, valamint Talladega mellé betették Watkins Glent és az Atlanta Motor Speedwayt is.
„Nem a versenyzők képességeit teszik ezzel próbára, hanem a mázlifaktort. Értem én, hogy a show, a nézettség a fontos, a NASCAR pedig rengeteg pénzt keres hétről hétre, de azért van egy határ… Vagy legalábbis kellene lennie.
Úgy érzem, hogy kezdek megőrülni. Tényleg én vagyok az egyetlen ember, akinek feltűnik ez a trükközés, holott a helyzet évről évre rosszabb lesz? Ilyen erővel akár egy nyolcas alakú pályán is versenyezhetnénk tolatva… Sőt, rendezzük egyenesen ott a szezonzárót! Az legyen a bajnok, aki a legtökösebb és még a nyolcas közepén sem veszi el a gázt. Döntsön a szerencse!”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough