Egy korszak vége: Kyle Busch tokkal-vonóval eladta saját csapatát
Szerda délután hivatalosan bejelentésre került a Kyle Busch Motorsports eladása.
A 2010-ben alapított, hét csapat és két egyéni NASCAR Trucks bajnoki címmel rendelkező alakulat új tulajdonosa a Spire Motorsports lett, amely emellett a szintén Kyle Busch nevével fémjelzett, kasztnigyártásban és CNC-ben utazó Rowdy Manufacturingre is rátette a kezét.
Mindemellett övék lett a KBM észak-karolinai Mooresville-ben lévő főhadiszállása is.
„Amikor 2010-ben megalapítottuk a Truck Seriesben szereplő csapatunkat, el sem tudtam képzelni, hogy 100 futamot nyerünk 18 különböző pilótával és egy napon a Cupban fogok versenyezni azokkal, akiket egykor a KBM-nél mentoráltam” – mondta sajtóközleményében Kyle Busch.
„Sokaknak tartozom hálával, kezdve Samanthával és a családommal, amiért hittek ebben az álomban. Rengeteg fantasztikus ember megszámlálhatatlan munkaórája kellett ahhoz, hogy a KBM a Truck Series történetének legtöbbet nyert csapatává váljon. Mindig is nagyra fogok értékelni mindenkit, aki belépett hozzánk és szívét, lelkét beleadta a siker érdekében.
Nemcsak az itt tevékenykedő embereknek tartozom köszönettel, hanem a családjaiknak is, akik támogatták őket, miközben hosszú órákat dolgoztak és utaztak hétvégenként, feláldozva az otthon töltött időt, kihagyva családi eseményeket. Nem tudom eléggé megköszönni a Toyota elmúlt tizenhárom évet felölelt támogatását, valamint hálás vagyok a Chevrolet-nek is, hogy idén beszálltak hozzánk. Ők és nagyszerű szponzoraink elkötelezettsége révén a lehető legmagasabb szinten versenyezhettünk.
Most már más szakaszát élem az életemnek, mint 2010-ben. A családom kibővült, másik gárdánál vezetek a Cupban, a fiam versenyprogramja pedig ugyanolyan megterhelővé vált, mint a sajátom. Fontosnak tartom, hogy több időt lehessek a családommal és a Richard Childress Racing 8-as számú gárdájával. Nehéz elhagyni mindezt, amit felépítettünk. Hiányozni fognak a műhelyben való séták, az alkalmazottakkal való beszélgetések és a szurkolóknak tartott nyílt napok. Tisztában vagyok viszont azzal, hogy a karrierem mostani pontján ez volt a helyes döntés.”
Jelen bejelentés két héttel azután érkezett, hogy a Spire nyélbe ütötte minden idők legnagyobb charter-vásárlását.
A Spire Sports + Entertainment tulajdonában lévő csapat nem kevesebb, mint 40 millió dollárt fizetett a Live Fast Motorsportsnak a különleges jogosultságért, így jövőre már három teljes szezonos autót küldhetnek pályára.
Emellett partnerségre léptek a Trackhouse Racinggel, aminek részeként 2024-ben velük kezdi meg első komplett Cup-idényét az eredetileg Justin Marksékkal szerződésben álló Zane Smith.
A Trucksba tavaly szálltak be egy részidős programmal. Ebben olyan pilóták kaptak lehetőséget, mint Austin Hill, Corey LaJoie, Jonathan Davenport, valamint a Hendrick Motorsport teljes Cup-felállása William Byron, Kyle Larson, Chase Elliott és Alex Bowman személyében.
A Spire idén nyáron egy vadonatúj szponzorra is szert tett az Andretti Global társtulajdonosaként is jegyzett Gainbridge személyében. Ezen kapcsolat által mutatkozhatott be a széria Mid-Ohió-i fordulóján Marco Andretti is.
A 7-es Chevy Silverado mellett eddig két győzelem szerepel egyaránt Byron jóvoltából (2022- Martinsville, 2023- North Wilkesboro).
A 2024-es terveik részleteiről a későbbiekben rántják le a leplet.
A Spire tulajdonosa, Jeff Dickerson korábban Busch menedzsere is volt.
„Biztos vagyok abban, hogy a vagyontárgyaink és alkalmazottaink jó kezekben lesznek” – folytatta a kétszeres Cup-bajnok.
„Nem látok esélyt arra, hogy a csapat győzelmi tendenciája megváltozna. Régóta ismerem a spire-ös srácokat, a NASCAR-ba történt közelmúltbeli befektetéseik pedig a siker iránti elkötelezettségüket mutatják”.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough