NASCAR: Larson falazása után Byron írt Hendrick-történelmet a texasi pokolban
Magyar idő szerint hétfőn hajnalban, a Texas Motor Speedwayen William Byron örökre beírta magát a Hendrick Motorsports történelemkönyvébe.
A 25 éves versenyző elsőként látta meg a flúgos futamnak beillő Autotrader EchoPark Automotive 400 kockás zászlaját. Ezzel nem csak eddigi karrierje tizedik látogatását tehette a NASCAR Cup victory lane-jére, de egyben megszerezte az HMS fennállásának kereken háromszázadik győzelmét is.
Az idei évet tekintve a 24-es számú Chevy a hatodik diadalát ünnepelhette, amire utoljára 2007-ben volt példa még Jeff Gordonnal a volán mögött.
Az autó nem volt domináns a több, mint 40 Celsius fokos, pokoli hőségben rendezett futamon, amit jól szemléltet, hogy mindössze az első felvonásban szerzett szakaszpontokat, összesen pedig csak hat körön át állt az élen.
A végső diadalt eredményező vezetést a 262. körben vette át, miután az alsó íven sikeresen megelőzte Chase Briscoe-t, valamin Bubba Wallace-t is.
Innentől fogva már egy pillanatra sem engedte ki kezei közül az első helyet, ezzel jegyet váltva a playoff top 8-as körébe is.
„Ez a Hendrick Motorsports háromszázadik győzelme, de igazán Kyle érdemelte volna meg” – nyilatkozta a leintés után Byron.
„[Az 5-ös autó] egész nap rendkívül gyors volt. Utálom, hogy így ért véget számukra a nap. Ugyanakkor nagyszerű érzés volt, amikor a végén az élre tudtam állni. Már gyerekként is hatalmas Hendrick Motorsports-rajongó voltam, Jimmie Johnsont nézve nőttem fel. Jeff Gordonnal is nagyszerű kapcsolatot alakítottam ki, amióta csak ismerem.
Hálás vagyok mindenkinek a csapatnál, különösképpen Mr. Hendricknek, hogy invesztáltak belém és 17 éves koromban azt mondták, el fognak juttatni a Cupba. Köszönök mindent, amit tettek értem. Ez valami elképesztő!”
A verseny során az imént említett Larson megnyerte a második szakaszt és 99 körön át tudhatta magát a mezőny élén. A 249.-ben azonban – miközben a vezetésért harcolt Wallace-szal – elvesztette uralmát az autója felett, kiforgott, majd a falnak csapódott.
Ennek köszönhetően keresztet vethetett a versenyére és csak a harmincegyedikként zárt.
„Szupergyors autónk volt” – nyilatkozta Larson.
„Eszméletlenül gyors… Nagyon jó volt vezetni. Nagy csalódás, ami történt. Nem számítottam arra, hogy a 23-as alá érve ennyire túlkormányzott leszek. A Next Gennel ez eddig nem volt probléma. Kicsivel több helyet kellett volna hagynom. Most már arra összpontosítunk, hogy egy kis szerencsével átvészeljük Talladegát és utána, a charlotte-i rovalon remélhetőleg jó futamunk lesz.”
Byron mögött másodikként Ross Chastain végzett a Trackhouse Racing színeiben, míg a pole-ból indult és a legtöbb, szám szerint 111 körön át vezető Wallace a harmadik helyen ért célba a 23XI Racinggel.
„Elszúrtam” – mondta keserűen az alabamai, aki pocsék utolsó restartja miatt bukta a győzelemmel járó biztos továbbjutást és jelenleg 2 pont mínusszal a playoff-vonal alatt áll.
„A csapatom szempontjából gyűlölöm, hogy így alakult. Muszáj kimenned a pályára és harcolni, nem pedig elengedni a győzelmet… Ez egy ideig fájni fog.„
Top 5-tel fejezte még be a napot az egyaránt a Joe Gibbs Racingnek vezető Christopher Bell és Denny Hamlin is.
Másoknak is pocsék napot zártak Fort Worth-ben.
Todd Gilliland, Austin Dillon és Kyle Busch rögtön az első szakaszban búcsúztak. Előbbi két pilóta leeső kerekeik miatt kötött közeli ismeretséget a fallal, míg a playoffban szereplő kétszeres bajnok abroncshiba következtében csattant látványosat.
HAMLIN & GIBBS MAKE CONTACT ON PIT ROAD!
— NASCAR on TSN (@NASCARonTSN) September 24, 2023
The teammates make big contact with the No. 54 being done for the day and the No. 11 having pretty serious damage to the right side.#NASCAR #NASCARPlayoffs pic.twitter.com/dd4mzFaHvj
Nem sokkal később, már a pitlane-en hullott ki a mezőnyből Ty Gibbs is.
A JGR újonca soros kiállását követően épp a pályára tartott vissza, aminek során eltalálta csapattársa, Hamlin gépét. A kontakt hatására Gibbs sorsa megpecsételődött, a 11-es Toyota azonban a jobb oldalán keletkezett sérülés ellenére képes volt folytatni, végül top 5-ös befutót hozva.
Az incidenst később a 20 éves versenyző teljesen magára vállalta.
Szintén nem ez lesz a kedvenc futama Ryan Blaneynek sem.
A karrierje háromszázadik Cup-bevetését teljesített ohiói a huszonharmadik pozícióból startolt, de remek stratégiájának hála sikerült az élmezőnybe kerülnie.
Alig ötvenhat körrel a vége előtt – miközben az ötödikként jegyezték – 0.02 mph-val túllépte a sebességhatárt, aminek révén azonnal hátrasorolták.
Nem sokkal később azonban már egyenesen elköszönhetett a versenytől, miután részese lett egy tömegkarambolnak, ami magával rántotta többek közt Austin Cindricet, AJ Allmendingert, Zane Smith-t, valamint a mindaddig fantasztikusan teljesített, egy ponton egyenesen a másodikként jegyzett Erik Jonest is.
Szerencsére személyi sérülés ezúttal sem történt.
A Cup Series csapatai legközelebb október elsején, a Talladega Superspeedwayen feszülnek egymásnak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough