IndyCar: Ismét halálosan megfenyegették Callum Ilottot, saját csapata pedig csak tovább szítja a tüzet

IndyCar: Ismét halálosan megfenyegették Callum Ilottot, saját csapata pedig csak tovább szítja a tüzet
credit: Penske Entertainment/James Black



Múlt vasárnap, Laguna Secán igazi flúgos futammal búcsúztatta a 2023-as szezont az NTT IndyCar Series mezőnye.

Ez azonban a legkevésbé sem érdekelte a felbőszült, önmagukból ismét teljesen kifordult argentínokat.

A verseny hajrája felé közeledve a Juncos Hollinger Racingnek vezető Callum Ilott és Agustín Canapino a negyedik helyért csatázott.

Az 2-es kanyarba érve előbbi brit kicsivel később fékezett a csapattársánál és a külső íven melléje került. A 77-es Dallara-Chevy ezután visszacsúszott az argentín mögé, pillanatokkal később azonban újra megkísérelte a pozícióváltást, aminek hatására a 78-as kissé meginogott, majd össze is értek. A kontakt következtében Canapino első szárnya megsérült és végül be kellett érnie a tizennegyedik hellyel, míg Ilottot az ötödikként intették le.

A malőr ellenére a JHR-nek sikerült elérnie legfőbb célját és mindkét autójuk a top 22-ben zárt összetettben, aminek révén jogosultak lettek a Leader’s Circle program extra pénzdíjára.

Az argentín „szurkolók” viszont elszabadultak. Újra.

Az ominózus ütközésért egyértelműen Ilottot tették felelőssé és akárcsak áprilisban, Long Beachen, ezúttal is válogatott sértésekkel, mi több, halálos fenyegetésekkel bombázták őt és családtagjait egyaránt.

Néhányan egyenesen odáig mentek, hogy közölték vele, tárt karokkal várják Argentínában, ahonnan „nem fog élve távozni”.

Mindennek hatására Ilott kénytelen volt privátra állítani X-profilját, Instagramon pedig korlátozta a hozzászóláshoz való jogosultságokat.

Barátnője, Caterina Masetti Zannini pedig nyilvánosan kijelentette, hogy:

„Sok mindent elárul a tény, hogy most már nagyon félek meglátogatni egy országot.”



Ráadásul még maga a csapat sem igazán próbál javítani a helyzeten.

Bő huszonnégy órával a leintés után közzétettek egy, az eset súlyosságát tekinve semmitmondó közleményt:

„Ne hagyjuk, hogy a tegnapi, pályán történt incidens beárnyékolja mindazon nagyszerű eredményeket, amiket ebben a szezonban csapatként elértünk. Kérjük, ne tegyenek negatív megjegyzéseket egyik versenyzőnk irányába sem most, sem pedig a jövőben. Ezek a kommentek nem egyeztethetőek össze a csapatunk szemléletével. Támogatóink egyesült erejét használjuk inkább a jóra!”

Ezzel párhuzamosan azonban Canapino előszeretettel lájkolt csapattársán gúnyolódó mémeket a közösségi médiában, a gárda alapító-tulajdonosa, a szintén argentín Ricardo Juncos pedig hazája sajtójában bele is állt Ilottba, nem csapatjátékosnak nevezve őt, mondván akciójával az LC-vel járó közel egymillió dollár elvesztését kockáztatta meg.

„Egyik oldalról nézve boldog vagyok, másrészt viszont csalódott is” – nyilatkozta az üzletember a Carburandónak.

„Előre meghatározott stratégiával vágtunk neki a versenynek, amit számtalanszor ki is tárgyaltunk, különösen Callummal. Ő már a futam előtt is biztosan bent volt a legjobb huszonkettőben, a csapatunknak viszont szüksége volt arra, hogy a másik autó is bekerüljön az LC-be. Szükségünk van a pénzre. A verseny előtt személyesen beszéltem még egyszer Callummal, tehát biztosan tisztában volt azzal, hogy mi a csapat célkitűzése. Az utolsó restartot megelőzően a versenymérnökét is emlékeztettem erre. Ő azt válaszolta, hogy már közölte a pilótájával. Két autónk harcolt a top 5-ben. Agustín megérdemelte volna, hogy jó eredménnyel fejezze be a versenyt.

A [leintés óta] még nem beszéltem Callummal, mivel ismerem magam. Idő kell, hogy lenyugodjanak bennem a dolgok. Vissza fogom nézni a felvételeket és kielemzek mindent. Nem csak erről az egyetlen esetről van szó, hanem a teljes szezonról.”

Az incidens óta már két nap eltelt, az IndyCar viszont még mindig nem szólalt meg a teljes mértékben elfogadhatatlan megnyilvánulások kapcsán.