Zak Brown: Beszéljenek a tények arról, hogy milyen jellem is Alex Palou

Alex Palou a McLaren F1-es alakulatának hivatalos tartalékversenyzője, akinek az IndyCar-szezon befejeztével már minden versenyhétégén a paddockban kell tartózkodnia.
A gond csak az, hogy épp egy piszkosnak ígérkező bírósági ügynek néz elébe a wokingiak részéről.
Mint ismert, a friss kétszeres IndyCar-bajnok augusztus elején közölte a csapattal, hogy korábbi megállapodásukkal ellentétben mégsem kívánja náluk folytatni karrierjét és inkább jövőre is marad a Chip Ganassi Racing kötelékében.
Döntését a spanyol a Marcának adott interjújában azzal magyarázta, hogy már nem látott reális esélyt egy Forma-1-es ülésre a gárdánál.
Erre reagálva Zak Brown rögtön pert indított ellene Londonban, a hírek szerint pedig nem kevesebb, mint 20-30 millió dollár közti összeget követelve. Ez magában foglalja az F1-es tesztprogramjának és a 2022-es Amerikai Nagydíj szabadedzésén való részvételéhez szükséges felkészülés költségeit, valamint a jövő évi IndyCar-fizetéséből kapott előleget is.
Emellett a McLaren finanszírozta a tavalyi Chip Ganassi Racinggel való lezajlott jogi hercehurca teljes díját, amit szintén vissza szeretnének kapni.
Érvényben lévő kontraktusa értelmében azonban Palou-nak mindenképpen el kell(ene) utaznia Szingapúrba. Ennek kapcsán Brown elárulta, hogy már lefoglaltak számára egy hotelszobát, de nem számítanak arra, hogy a pilóta meg is fog jelenni.
Biztosan azonban nem tudhatják, mivel az amerikai üzletember állítása szerint Palou a botrány kirobbanása óta egy szót sem szólt hozzá.
„Eléggé meglepően kezelték ezt a dolgot” – idézte Brownt az AP.
„Történt, ami történt, ugyanakkor ott van az a lényeges pont is, hogy miként álltak hozzá. Én hagyom, hogy a bíróság és a felszínre kerülő tények beszéljenek majd, lehetővé téve az emberek számára, hogy levonhassák következtetéseiket Alex jelleméről.”
Palou korábban még bőszen hangoztatta, hogy nem vágyik az F1-be. A világ azonban nagyot fordult vele azután, hogy két évvel ezelőtt először magasba emelhette az IndyCar legjobbjának járó Astor Kupát.
„Ha megnézik az interjúimat 2021-gyel bezárólag, én végig azt mondogattam, hogy egyáltalán nem koncentrálok az F1-re” – szögezte le.
„Ez teljes mértékben igaz is volt. A dolgok viszont megváltoztak, amikor bajnok lettem. Akkor 24 éves voltam, épp megszereztem az első igazán nagy titulusomat. Úgy voltam vele, hogy mi történik akkor, ha kipróbálok valami mást? Ha balul sül el, akkkor 27 évesen még mindig visszatérhetek az IndyCarba és 10-15 évig simán folytathatom.
Végül a McLarennel megnyílt számomra egy ajtó, ami elképesztő volt. Régebbi autót tesztelhettem és pályára hajthattam egy szabadedzésen a COTA-n. A lehetőség fantasztikusnak bizonyult, de ennél többről nem volt szó. Talán ha még mindig 20 lennék, akkor vártam volna… De már nem 20 vagyok, hanem 26. Nem ismerek senkit, aki 30 esztendős koráig várt volna arra, hogy bekerüljön az F1-be.”
Palou elárulta, abszolút nem lepte meg, hogy Brown nyilvánosan kiteregette a szennyest. Ezzel párhuzamosan pedig ő maga sem bánta meg, hogy nem beszélt személyesen erről a McLaren-vezérrel.
„Mi hasznom származna abból, ha vitába szállnék egy 50 éves üzletemberrel? Valószínűleg nem olyan beszélgetés kerekedett volna, amiből jól jövök ki.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough