Az F1-es lehetőség hiánya miatt szakított Palou a McLarennel
Múlt vasárnap, a Portland International Racewayen behúzta karrierje második IndyCar-bajnoki címét Alex Palou.
A Chip Ganassi Racing versenyzője három év leforgása alatt kétszer is felért a széria trónjára, emellett pedig azt is elmondhatja magáról, hogy tizennyolc esztendő után ő lett az első, aki már a szezonzáró előtt eldöntötte a cím sorsát.
Az ünneplésre azonban némi árnyékot vet a McLaren által ellene indított per. A wokingiak azt követően döntöttek ezen lépés mellett, hogy augusztus közepén Palou váratlanul (újra) meggondolta magát és közölte, hogy a megállapodás ellenére mégsem kívánja náluk folytatni pályafutását.
Az újabb pálfordulás láttán Zak Brownék rendkívül felháborodtak és Londonban azonnal pert indítottak a versenyző, valamint az ő nevéhez fűződő cég, az ALPA Racing USA, LLC ellen.
Az Indy Star értesülései alapján a McLaren 20-30 millió dollár közötti összeget követel Palou-tól. Ez magában foglalja az F1-es tesztprogramjának és a 2022-es Amerikai Nagydíj szabadedzésén való részvételéhez szükséges felkészülés költségeit, valamint a jövő évi IndyCar-fizetéséből kapott előleget is.
A balhét megelőzően még a McLaren F1-es tartalékosaként is jegyzett Palou eddig igyekezett hárítani a történtekre vonatkozó kérdéseket, mondván „majd egyszer megírja az egész sztorit egy könyvben”. Most viszont a Marcának adott exkluzív interjújában már kicsit közlékenyebbnek bizonyult.
„Az ajtó nem zárult be teljesen” – válaszolta a 26 éves spanyol arra a kérdésre, hogy lát-e még esélyt az F1-re.
„Ugyanakkor egyre idősebb leszek. Ha 2021 és 2023 után nem adódik valós lehetőség, akkor már nagyon nehéz lesz, mivel ezt a teljesítményt nyilvánvalóan nem egyszerű megismételni. Azt sem akarom, hogy arra a bizonyos ajtóra várva félretegyem az IndyCart, ahol igazán jó vagyok.
Boldog vagyok itt. Ha jönne egy megfelelő lehetőség a jövőben – amire kevés esélyt látok -, akkor élnék vele, de nem várok türelmetlenül az F1-re. Kivételes helyzetben vagyok, az IndyCar egyik legjobb csapatának vezetek, akik mindent megadnak számomra ahhoz, hogy a győzelmekért és a bajnoki címekért harcoljak.”
Palou leszögezte, hogy nem a CGR-rel való sikerei vezettek a wokingiakkal való szakításhoz.
„Sokkal inkább az, hogy nem volt a McLarennél reális esélyem egy Forma-1- es versenyzői ülésre. Ez mindent megmagyaráz. Persze az is sokat segített a döntésben, hogy enyém az egyik legjobb autó az IndyCarban.”
A sztori kapcsán napvilágot láttak olyan hírek, miszerint a Forma-1-be 2026-ban, az Aston Martin partnereként visszatérő Honda is komoly szerepet játszott abban, hogy maradni kíván a CGR-nél. Ráadásul ismét összebútorozott korábbi menedzserével, a japán márkával szoros kapcsolatban álló Roger Yasukawával is.
Palou azonban cáfol.
„Nem, semmi köze ehhez. Sokkal inkább a Rogerrel való személyes kapcsolatomról van szó. Ő és a Honda hozott el az Egyesült Államokba, de ez nem jelenti azt, hogy a Forma-1-re pályázunk. Ha adódna egy lehetőség az F1-ben, akkor az a két IndyCar-bajnoki címemnek lenne köszönhető, nem pedig a kapcsolati hálómnak.
A valóság viszont az, hogy egyáltalán nincsenek opcióim. Voltak pletykák, de ennyi. Ha egy olyan év után sincsenek ajánlataim, mint az idei, akkor innentől fogva csak még nehezebb lesz.”
Adta magát a kérdés, hogy mégis mit kell tennie egy IndyCar-pilótának ahhoz, hogy esélyt kapjon a világbajnoki sorozatban?
„Nem tudom. Szerintem az egyik gond az életkor. Az IndyCarban nehéz futamot nyerni ha csak 20, vagy 21 éves vagy, szuperlicenc nélkül pedig nem is álmodhatsz az F1-ről. Számomra az a tény sem segít, hogy a mezőnyben máris van két spanyol… Talán egy amerikainak könnyebb lenne. Megértem, hisz mindössze húsz ülés van.”
Visszatérve Zak Brownra, az üzletember az elmúlt hetekben többször is nyomatékosította, mekkorát csalódott Palou-ban. Ő azonban egyelőre nem akar ehhez hozzáfűzni semmit:
„A jövőben mindent megmagyarázok.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough