Sporttörténelem: Legelső afroamerikai bajnokát avatta az open-wheel versenyzés világa

Megkoronázták az open-wheel versenyzés történetének legelső afroamerikai bajnokát
credit: Penske Entertainment



Magyar idő szerint vasárnap hajnalban, a Portland International Racewayen rendezték a USF Pro 2000 idei szezonjának utolsó előtti futamát.

A 30 körös verseny a Turn 3 Motorsportnak vezető Michael d’Orlando győzelmét hozta, míg másodikként, 0.2529 másodperces lemaradásban Nikita Johnson zárt a Velocity Racing Development színeiben.

A legnagyobb figyelem azonban Myles Rowe-ra irányult, aki a harmadik helyével bebiztosította magának a széria bajnoki címét.

A trófea mellett övé lett az a 664.500 dolláros ösztöndíj is, aminek hála jövőre bemutatkozhat az IndyCar előszobájaként számon tartott Indy NXT-ben.

A Pabst Racing with Force Indynek vezető tehetség ráadásul történelmet is írt, mint az első afrikai-amerikai pilóta, aki felülhetett egy open-wheel bajnokság trónjára.

Rowe pályafutása már önmagában különlegesnek számít.

A most 23 éves georgiai gyerekkora óta, versenyszerűen gokartozott, 2017-ben pedig már a Lucas Oil Formula Car Race Seriesben bontogatta szárnyait.

Az idény során összesen hat futamon indult, ebből hármat győzelemmel zárt.

A következő évben viszont már csak két versenyre tudott nevezni, amelyeket szintén megnyert. Ennek ellenére több dobása nem lett a szériában.

Az ok prózai: elfogyott a pénze.

A szerence viszont hamarosan rámosolygott.

Rowe – akinek mentora nem más, mint Will Power – 2021-ben mutatkozhatott be az IndyCar neveldéit tömörítő Road to Indy program legalsó lépcsőfokát képező USF2000-ben, köszönhetően a Roger Penske által elindított esélyegyenlőségi kezdeményezésének, a Race for Equality & Change-nek égisze alatt.

Az afroamerikai tulajdonossal és csapattagokkal tető alá hozott Force Indy színeiben, a New Jersey Motorsports Parkban megszerezte első győzelmét, az idényt pedig a tizenharmadikként zárta.

A Force Indy tavaly már az Indy NXT-re fókuszált, Myles azonban maradt a USF2000-ben, immár a Pabst Racing autójában. A szezon során ötször állhatott fel a dobogó tetejére, végül az összetett második helyét megszerezve.

Idén már az IndyCarhoz vezető szamárlétra következő lépcsőfokán, USF Pro 2000-ben rótta a köröket, méghozzá a Pabst és a Force Indy koprodukciójában.

A tizennyolc fordulóból négyet kezdhetett meg a pole-ból és tizennégyszer ért célba a legjobb öt között, beleértve öt győzelmet. Mindennek révén rögtön első nekifutásra sikerült rátennie a kezét az idény legjobbjának járó trófeára.

Versenyzői karrierje mellett Rowe a tanulmányait sem hanyagolta.

Tavaly májusban szerezte meg diplomáját a New York-i Pace Egyetem filmes szakán.

Gyakornokként a több IndyCar-csapattal, szponzorral és gyártóval együttműködő médiavállalatnál, a CoForce-nál dolgozott. Ennek révén számos futamhétvégén fotósként is jegyezték, továbbá segített
a McLaren főtámogatójaként jegyzett Arrow-nak is a digitális tartalmaik gyártásában.