IndyCar: Grosjean távozik, közel egy évtized után ismét háromautósra apadhat az Andretti Autosport

IndyCar: Grosjean távozik, közel egy évtized után ismét háromautósra apadhat az Andretti Autosport
credit: Penske Entertainment/James Black



Az NTT IndyCar Series portlandi kvalifikációja során Romain Grosjean megerősítette az NBC-nek, hogy az idei lesz az utolsó szezonja az Andretti Autosport kötelékében.

A jövője kapcsán konkrétumokat nem árult el, pusztán annyit fűzött hozzá, hogy:

„Főnixmadár vagyok, mindig találok helyet, ahová leszállhatok.”

A francia versenyző 2022 vége óta a Lamborghini gyári pilótájának is számít, a program részeként pedig az Iron Lynx színeiben már részt vett az idei Daytona 24-en, majd a sebringi 12 óráson is. Emellett az új LMDh-autóval kezdődő projektben is számítanak rá.

Az IndyCar-karrierjét tekintve sincs még lezárva minden, hiszen több szabadon álló ülés van. A pletykák szerint az sem kizárt, hogy visszatér ahhoz a Dale Coyne Racinghez, amellyel 2021-ben debütálhatott.

Grosjean távozásának híre nem hat a meglepetés erejével. Az idei szezonban mindössze csak három alkalommal tudott a top 10-ben zárni, csapatának viszont a leginkább a viselkedésével volt problémája.

„Hajlamos arra, hogy még akkor is nyomja, amikor nincs meg hozzá a megfelelő autója” – nyilatkozta az Indy Starnak Michael Andretti még júliusban.

„Ahelyett, hogy behozná a célba tizedikként, ő megpróbálja kipréselni belőle a kilencedik helyet és végül a huszonnyolcadikként végez. Ez nagyon frusztráló számunkra. Romain egy gyors és nagyszerű srác, de amikor negatív megjegyzéseket tesz a csapatra, az igazán bosszantó. Nem csak rólam van szó, hanem a gárda összes tagjáról, akik a szívükre veszik ezt, mert a belüket kidolgozzák. Mindenki követ el hibát, ahogyan Romain is. Szerintem az a probléma vele, hogy nem tudja kontrollálni az érzelmeit. Ha lenyugszik, akkor sokkal visszafogottabb, a pillanat hevében viszont vannak gondjai.”

Grosjean sorsa már néhány hete megpecsételődni látszott, amikor Andrettiék bejelentették Marcus Ericsson szerződtetését Colton Herta és Kyle Kirkwood mellé.

A gárdánál más, nagyobb volumenű változásra is reális esély van.

Jelen állás szerint ugyanis nem kizárt, hogy 2015 óta először már csak három teljes munkaidős autót fognak nevezni.

„Egyelőre bizonytalanok vagyunk ezügyben” – mondta az NBC-nek Andretti.

„Dolgozunk a negyediken, de őszintén szólva még nem igazán tudjuk, hogy mit is akarunk csinálni. Remélhetőleg Laguna Secára már lesznek válaszaink. Sok dolog tartozik egy negyedik autóhoz, nem csak a szponzorációs rész. Több, különböző lehetőséget vizsgálunk és majd meglátjuk, hogy melyik számunkra a legmegfelelőbb.”

A csapat néhány hónappal ezelőtt még úgy fogalmazott, hogy jövőre már nem szorulnak fizetős versenyzőre (lásd. az elmúlt években Devlin DeFracescót), mert új befektetőiknek hála megvan az anyagi fedezet az összes gép nevezéséhez.

Ebből adódóan a csekkfüzet helyett már lehetőségük lesz inkább a tényleges tehetséget megtenni fő szempontnak az igazolásaik során.

Ugyanakkor eredmények szempontjából lehet sokkal jobban járnának, ha a következő idényben négy gép helyett csak háromra koncentrálnának.