NASCAR: Órási G-erőhatás érte és még mindig fájdalmakkal küzd Ryan Blaney

NASCAR: Óriási G-erők érték és még mindig fájdalmakkal küzd a Daytonán falazott Ryan Blaney

NASCAR: Óriási G-erők érték és még mindig fájdalmakkal küzd a Daytonán falazott Ryan Blaney

Két hónap leforgása alatt két óriási baleset főszereplőjévé vált Ryan Blaney.

A NASCAR Cup június végén rendezett nashville-i futamon frontálisan csapódott a falnak, ráadásul szerencsétlenségére pontosan azon a területen, amelyet nem védett az ütközések energiáját elnyelni hivatott SAFER.

Az incidens után a Team Penske pilótája agyrázkódásra utaló tüneteket tapasztalt magán, a következő napokban viszont az állapota eleget javult ahhoz, hogy ne kelljen futamot kihagynia.

Múlt szombaton, a daytonai alapszakasz-finálén azonban újabb hajmeresztő balesetben volt része.

A második szakasz végén épp a vezető pozícióban haladt, amikor a Joe Gibbs Racing-es Christopher Bell hátulról meglökte csapattársát, Ty Gibbst. Ennek hatására a 20 éves újonc eltalálta Blaney 12-es Fordját, aki először kiforgott, majd hatalmas erővel orral a falnak vágódott.

A 29 éves versenyző megkapta a NASCAR orvosainak engedélyét arra, hogy elrajtoljon a most vasárnapi, darlingtoni playoff-nyitányon, de saját bevallása szerint továbbra sincs száz százalékos állapotban.

„Vannak fájdalmaim, de szerencsére az elmúlt két napban javult a helyzet” – mondta Blaney, aki a májusi Coca-Cola 600-on aratott győzelmével kvalifikálta magát a bajnoki hajrá tizenhat fős mezőnyébe.

„Nyilván nagyon örültem annak, hogy a vasárnap szabad volt, igazán jól jött. Most viszont már kezdem jobban érezni magam és alig várom a hétvégét.”

Nasvhville-lel ellentétben Daytonán már az új, sokkal jobban gyűrődő elemekkel hajtottak pályára az autók. Ennek – na és persze a SAFER-falnak – pozitív hatását Blaney saját bőrén tapasztalta meg.

Elmondása szerint most már inkább a testében érezte az ütközés hatását nem pedig a fejét illetően, amit pozitívan értékelt.

Sérüléseit tekintve főként a mellkasát fájlalja, továbbá a nyaka és a háta is megsínylette a balesetet.

Korábban voltak olyan spekulációk, miszerint a fejét is beverte a kormánykerékbe.

„Nem tudom” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre Blaney

„Őszintén szólva nem hiszem, szerintem megállt pont előtte. Ezt nehéz megmondani, amikor…. De szerintem nem.”

Mindez azonban állítása szerint nem lesz hatással a hétvégi, közismeren rendkívül fizikális Darlington Racewayen rendezendő, ötszáz mérföldes Southern 500-ra

„Minden rendben lesz.”

Blaney egyike azon versenyzőknek a mezőnyben, akik az autóban speciális fogvédőt viselnek, ami többek közt az ütközések erejét méri. Ez a kutatási program a Wake Forest Egyetem vezetésével zajlik.

Konkrét számot a NASCAR illetékesei nem osztottak meg, annyit viszont elárultak, hogy Blaney daytonai csattanása az idei balesetek listáján G-erőket tekintve a top 5-ben van.

Na és mi a helyzet Blaney karrierjének eddigi baleseteivel? A múlt szombati számít az „egyéni csúcsának” G-k terén?

Erre Blaney így reagált:

„Messzemenőkig.”