NASCAR: „Leírhatatlanul bizarr” – Hamlin szerint tele van red flaggel Elliotték elképesztő, Watkins Glen-i malőrje

NASCAR: “Leírhatatlanul bizarr” – Hamlin szerint tele van red flaggel Elliotték elképesztő, Watkins Glen-i malőrje
credit: Chris Graythen/Getty Images



A NASCAR közösségének (és a fogadóirodáknak) egyönetű véleménye szerint Chase Elliott volt a Watkins Glen-i Cup-verseny legnagyobb esélyese.

A dolgok viszont már a kvalifikáción elkezdtek félremenni, miután a 2020-as bajnok – saját bevallása szerint önhibájából – mindössze csak a 15. rajtpozícióig jutott.

Ennek köszönhetően a Hendrick Motorsports 9-es Chevyjének gárdája kénytelen volt radikális stratégiát bevetni annak reményében, hogy a középmezőnyből az élre varázsolják pilótájukat, egyúttal pedig megszerezve a vágyott playoff-helyet.

Siker helyet azonban az utóbbi idők legelképesztőbb hibáját követték el.

Harmincöt körrel a vége előtt a crew chief Alan Gustafson arra utasította Elliottot, hogy egyelőre ne menjen ki a pitbe, inkább használja a tartalék üzemanyagot, ami állítása szerint három körre volt elegendő.

Nos, ez nem volt igaz és miután a versenyző megnyomta a kapcsolót, már csak alig két és fél kört tudott megtenni, mire az autója látványosan lassulni kezdett.

Később visszatért ugyan a pályára, de már körhátrányban és végül be kellett érnie a 32. hellyel.

A leintés után Elliott egyáltalán nem volt hajlandó nyilatkozni, Gustafson – akit a pályáról már kifelé tartva kaptak el a riporterek – pedig leszögezte, hogy nem fogja kiteregetni a csapat „belső problémáit”.

Utóbbi szakemberre valódi népharag zúdult a közösségi médiában a szurkolók által azt követelve, hogy az HMS azonnali hatállyal rúgja ki.

Denny Hamlin szerint azonban nem lehet kizárólagosan csak Gustafsont hibáztatni a történtekért.

„Pontosan tudni akartam, hogy mi is hangzott le a csapatrádión, ezért vissszahallgattam a teljes kommunikációjukat” – mondta a Glenen pole-ból rajtolt, végül másodikként leintett pilóta saját podcastjében, az Actions Detrimentalban.

„Nem szóról szóra fogom idézni Gustafson szavait, de az volt a lényeg, hogy: ‘Még menni fogunk kb. tíz kört, utána pedig használod a kapcsolót. Szóval alapvetően megvárjuk, hogy kifogyjon az üzemanyag. Abban a pillanatban, hogy ezt közöljük veled, vagy te magad érzed, azonnal felhúzod a kapcsolót, utána pedig a harmadik körben kijössz’.

Nos, mindezt hallva az egész csapatot hibáztatni lehet.

Az emberek rá akarják húzni a vizes lepedőt Gustafsonra, ami érthető, mert ő a vezető, ezáltal a felelős a döntésekért. Ugyanakkor hol van a képletben Chase Elliott? Ő már egy eléggé tapasztalt versenyző. Ha nekem azt mondja Chris Gabehart [a crew chiefje], hogy nyúljak ahhoz a kapcsolóhoz, majd három kör múlva menjek a pitbe, én rögtön azt válaszoltam volna, hogy ‘Ez nem helyes. Egyáltalán nem helyes három körre tervezni, mivel az autó nem tud annyit megtenni. Ez alapszint’.”

Hamlin szerint azonban nem csak a crew chiefnek és a pilótának, de az egész Hendrick Motorsportsnak magába kell néznie.

„Többször is megismételték azt a bizonyos három kört. Nem értem, hogy miért nem fújt ez riadót senkinél??? Az HMS főhadiszállásán egy rakás szakember hallgatta élőben a csapatkommunikációt. Miért nem ütött szeget a fejében senkinek, mondván ‘Hé, mennyit is mondtak, három kört?’ Rögtön közbe kellett volna lépni és közölni Alannel, hogy a terv nem fog beválni. Ezt leírhatatlanul bizarrnak tartom…

Folyamatosan azt ismételgették a rádióban, hogy három körük lesz a tartalék üzemanyaggal, de sem Chase, sem Alan, sem pedig más nem emelte fel a kezét, hogy ‘Hahó srácok, nem jön ki a matek…’Kizártnak tartom, hogy a magasan képzett, tapasztalt mérnököknek sem esett le. Szóval baromság csak Alant hibáztatni, mivel mindannyian vastagon benne voltak.”