NASCAR: Elliotték felfoghatatlanul nagyot hibáztak, Byron nyert és már csak egyetlen playoff-hely kiadó

NASCAR: Elliotték felfoghatatlanul nagyot hibáztak, Byron nyert és már csak egyetlen playoff-hely kiadó



A NASCAR Cup Series vasárnapi, Watkins Glen-i futamát megelőzően szinte mindenki kész tényként kezelte Chase Elliott győzelmét.

A Hendrick Motorsports pilótája eddigi karrierje során hétszer diadalmaskodott roadon, ami magasan a legtöbb a jelenlegi mezőnyben.

Bár a tavaly debütált Next Gennel még egyszer sem tudott nyerni ilyen pályatípuson, az elmúlt három balkanyarokat is tartalmazó fordulót azonban kivétel nélkül a top 5-ben zárta – az indianapolisi Verizon 200-at ráadásul a második helyen.

A Glent ráadásul kifejezetten az ő pályájaként tartják számon, lévén 2018-ban itt szerezte meg legelső Cup-győzelmét, majd a következő évben duplázni tudott. A New York-i vonalvezetés 2020-ban a COVID miatt kimaradt a naptárból, a 2021-es és 2022-es fordulókat pedig a második, illetve negyedik pozíciókban fejezte be.

Esélyeit olyan nagyra értékelték, hogy az NBC tájékoztatása szerint a fogadóirodáknál megtett pénzösszeg 34.4%-a az ő győzelmére ment.

Elliottól már a kvalifikáción is pole-t vártak, saját bevallása szerint azonban önhibájából csak a 15. rajthelyet tudta megkaparintani.

Ezen fiaskót a 27 éves georgiai úgy kommentálta, hogy:

„Minden kibaszott kanyart elbasztam.”

A futamot tekintve viszont igyekezett optimista lenni, mondván a 9-es Chevynek rendkívül jó a tempója.

Neki azonban nem volt elegendő egy top 10-es helyezés, lévén a playoffba jutásra már csak győzelem esetén van sansza. Ennek érdekében a csapat a stratégiához folyamodott.

Az első kiállási hullámot rögtön ők kezdték meg, aminek révén egészen a hetedik pozícióig tudták feltornászni magukat.

A harmadik szakaszban pedig a crew chief egy igazán radikális döntést hozott.

A soros pitlátogatást megelőzően Alan Gustafson arra kérte versenyzőjét, hogy a lehető legtovább maradjon a pályán. Ennek érdekében a tartalék üzemanyagot is fel akarták használni, ami normál esetben még három extra körre lett volna elég.

Elliott azonban a kapcsoló felhúzása után csak bő két és felet tudott megtenni, majd látványosan lassulni kezdett, előidézve a nap első és egyetlen sárga zászlaját.

Az autót végül vissza kellett tolni a pitbe, a volán mögött ülő 2020-as bajnok pedig keresztet vethetett a győzelmi esélyeire.

A futamot a fiaskó után befejezte ugyan, de csak 32.-ként, körhátrányban.

Közben pedig azt is végig kellett néznie, hogy az előző, indianapolisi viadal győztese, Michael McDowell műszaki hiba miatt kiállni kényszerül. Ennek kapcsán egészen biztosan megfordult a fejében, hogy mennyire más lenne most a helyzete, ha a Front Row Motorsports 34-es Fordjának erőforrása egy héttel korábban adja be a kulcsot, így az ő ölébe hullajtva a győzelmet.



A verseny utolsó köreiben néma csend uralkodott a 9-es rádiójában.

Elliott a leintés után nem is állt a sajtó rendelkezésére, Gustafsonból pedig csak néhány szót sikerült kihúzni.

„Ez belső dolog” – mondta a szakember a történtek kapcsán.

„Nem fogom kiteregetni a belső problémáinkat a médiában és nyilvánvalóan senki másnak sem kívánok felvilágosítást adni erről.”

Elliottnak már csak egy esélye van arra, hogy fenntartsa eddigi 100%-os mérlegét és az elmúlt hét Cup-szezonjához hasonlóan idén is ott legyen a rájátszásban.

Nem lesz viszont könnyű dolga, hiszen az alapszakasz fináléját a Daytona International Speedway oválján rendezik várhatóan egy igazi káosszal, ahol lényegében mindenkinek esélye nyílhat a győzelemre.

A Hendrick Motorsportsnak azonban így is akadt oka az örömre, hiszen William Byron és a 24-es Chevy gárdája ünnepelhetett a victory lane-en.

Ezzel a 25 éves pilóta pályafutása kilencedik, ebből idei ötödik győzelmét aratta.

A 90 körből 66-ot töltött az élen, egyben pedig behúzta a második szakaszt is. Ha ez nem lenne elég, Byron egyéni mérföldkőhöz is elérkezett, lévén ezt megelőzően még soha nem sikerült nyernie a Cupban roadon.

Ebben nagy szerepe volt vezetéstechnikai edzőjének, Max Papisnak.

„Ez annyira jó érzés!” – mondta ‘Willy B’ a leintés után.

„Hatalmas dicséret illeti meg a mögöttem álló csapatot. Külön köszönet Max Papisnak, évek óta dolgoztunk ezért a győzelemért. Hálás vagyok neki, tudom, hogy nézte otthon a versenyt.”

Másodikként a pole-os Denny Hamlin zárt a Joe Gibbs Racinggel csapattársa, Christopher Bell előtt.

Egy futammal a playoff előtt már csak egyetlen hely maradt kiadó a bajnoki címért harcba szálló 16 fős mezőnyben.

Glen után, pontok alapján már biztosan bejutott Brad Keselowski (RFK Racing), valamint a szezon végén visszavonuló Kevin Harvick (Stewart-Haas Racing) is.

A Go Bowling at The Glen 1 óra 58 perc 44 másodpercen át tartott, amivel a NASCAR 1972 óta számított modern érájának legrövidebb, komplett távval lement versenye lett. A korábbi csúcstartó szintén Watkin Glen volt 2017-ben 2 óra 7 perc 3 másodperccel.