SPORTTÖRTÉNELEM: Valaha volt legidősebb futamgyőztesét avatta a NASCAR
Ken Schrader május végén töltötte be a 68. életévét, de esze ágában sincs szögre akasztani a sisakját.
Az amerikai versenyző számtalanszor bizonyította magát, hogy a kor csak egy puszta adat a pályán.
A NASCAR Truck Series 2013-as, Eldora Speedwayre kiírt Mudsummer Classicján ő lett a szervezet történetének valaha volt legidősebb pole-osa (ráadásul pályacsúccsal), néhány hónappal ezután pedig győzelmet aratott az ARCA Menards Series DuQuoin State Fairgroundson rendezett futamán is, amivel szintén korrekordot állított be.
Schrader jelenleg a Tony Stewart által alapított SRX Seriesben versenyez, ahol a legjobb eredményének egy harmadik hely számít a 2022-es, I-55 Racewayről.
A veterán pilóta a hét elején csatlakozott a NASCAR kanadai bajnokságának számító Pinty’s Series mezőnyéhez is az ontariói Ohsweken Speedway dirtjén.
Ha pedig már ott járt, nem csak a kvalifikációt zárta az élen, de végül a kockás zászlót is ő látta meg elsőként a pontosan feleannyi idős (34 éves) Kevin Lacroix előtt.
Ezzel ő lett minden idők legidősebb, futamgyőztes versenyzője valamennyi NASCAR által felügyelt szériát tekintve.
Schrader sikeréhez hozzájárult, hogy a hajrában a vezető helyet birtokló csapattársa, a 19 esztendős Treyten Lapcevich összeakadt egy lekörözöttel.
„Én csak vezettem” – mondta a boldog győztes a victory lane-en.
„Kyle [Steckly, a crew chiefje] és a srácok fantasztikus autót adtak nekem. Mindent tökéletesen csináltak. Treytennel végig együttműködtünk, de aztán ő ütközött én pedig rögtön tudtam, hogy most istenesen bele kell taposnom. Köszönöm a szponzoraimnak, hogy lehetővé tették ezt. Nélkülük nem lennék itt.”
A versenyen részt vett a Truck Seriesben teljes szezont futó Stewart Friesen is, végül a hatodikként célba érve.
Schrader 1984 és 2013 között több, mint hétszázhatvan futamon rajtolt el a NASCAR Cupban, ebből négyet zárt a victory lane-en. Szomorú módon azonban máig sokan csak úgy emlékeznek rá, mint az egyik pilótára, aki részese volt a 2001-es Daytona 500 végén történt, Dale Earnhardt Sr. életét követelt balesetnek.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough