Az élő legenda mindenáron az IndyCarba akarta vinni az „őrülten jó” SVG-t

Az élő legenda mindenáron az IndyCarba akarta vinni az “őrülten jó” SVG-t
credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR

Az élő legenda mindenáron az IndyCarba akarta vinni az “őrülten jó” SVG-t


A Triple Eight Race Engineering hivatalosan megerősítette, hogy a 2024-es Supercars-szezonban Will Brown fogja átvenni a távozó Shane van Gisbergen helyét.

Ezzel immár biztosnak tekinthető az új-zélandi versenyző NASCAR-ba történő átigazolása, a kérdés pedig már csak annyi, hogy milyen formában fog ez megvalósulni.

Az ausztrál széria háromszoros bajnoka múlt hétvégén teljesítette második Cup-versenyét. A chicagói debütálásával ellentétben – amit ugyebár megnyert – az IMS roadján már jóval nehezebb dolga volt köszönhetően motor- és gázpedálproblémáknak, továbbá két hosszúra nyúlt pitkiállásnak is. A gondok dacára SVG a tizedikként ért célba, aminek révén ő lett az első pilóta 1978 óta, aki az első két főkategóriás bevetését egyaránt a top 10-ben zárta.

A Cupot megelőzően ráadásul megejtette bemutatkozását oválpályán is a nemzeti harmadosztályt képező Truck Series mezőnyében, végül a tizenkilencedik helyet megszerezve.

A Trackhouse Racing társtulajdonosa, Justin Marks elmondta, hogy egy átfogó programot kívánnak összehozni neki a következő évre a minél több tapasztalat megszerzése érdekében. Az átmeneti szezonban részidős programot teljesíthet a Cupban, az Xfinityben, a Trucksban és még a late modelek sincsenek kizárva. A cél, hogy 2025-re már bajnokesélyes legyen a NASCAR csúcsán.

Az SVG-mánia kapcsán Scott Dixon a múlt szombati, szintén indianapolisi IndyCar-győzelmét követően tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy ő korábban már igyekezett elhappolni a NASCAR elől honfitársát.

„Éveken át próbáltam rávenni Shane-t arra, hogy jöjjön át és teszteljen az IndyCarban, de nem jött össze. Még az IMSA-ban is nagyszerű lett volna és remek csapattárs. Sokat beszélt Amerikáról. Az IndyCar valószínűleg jobban is passzolt volna hozzá az épített és utcai vonalvezetések miatt.

Szerintem az oválok egy teljesen más szintet képviselnek. Még nekem is rendkívül kemény kihívás lenne az átállás [a NASCAR-ba]. Klassz őt itt látni, mert hatalmas tehetség. A srác egyszerűen őrülten jó, még egy átkozott fedett pályás gokartlétesítményben is. Sokszor versenyeztem ellene és elképesztően gyors.

Jó látni, hogy milyen sikereket ér el. A chicagói futam alatt rettenetesen szurkoltam neki. Még a Trucks-versenyen is kiváló munkát végzett ahhoz képest, hogy az volt a legelső oválversenye. Fényes jövő áll előtte.”