Zak Brown: Kyle Larson olyan, mint Mario Andretti és Dan Gurney
Már nem sokat kell várnia Kyle Larsonnak arra, hogy pályára vigye a McLaren 17-es számú Dallara-Chevyjét, amellyel jövő májusban megkísérli kvalifikálni magát az Indy 500-ra.
A kaliforniai versenyző októberben tesztelhet először az Indianapolis Motor Speedwayen, egyúttal pedig megkísérli teljesíteni a legendás futamon való részvételhez elengedhetetlen Rookie Orientation Programot is.
Az autó festését múlt vasárnap, a NASCAR Verizon 200-át megelőzően leplezték le az IMS-en. Emellett bemutatták a Cupban általa vezetett 5-ös Chevy Camaro rendhagyó dizájnát is, amit az ötszáz mérföldes futam után néhány órával rendezendő Coca-Cola 600-ra álmodtak meg.
Eddig utoljára 2014-ben, Kurt Busch vágott neki a nagy duplázásnak, aminek során Indyben a hatodikként intették le, a charlotte-i CC600-at viszont motorhiba miatt nem tudta befejezni.
Larson célja természetesen az, hogy a történelemben először mindkét versenyt megnyerje.
„Kyle azon ritka pilóták, bajnokok közé tartozik, akik képesek bármivel versenyezni” – nyilatkozta Zak Brown.
„Elképesztően izgatottak vagyunk, hogy az autónkban tudhatjuk őt. Kyle olyanokra emlékeztet, mint Dan Gurney és Mario Andretti, akik mindent elvezettek, aminek kereke van a lehető leggyorsabban.
Nem csak győzelemre képes autót tudunk neki adni, hanem egy olyan környezetet is biztosítunk, ahol szerintem nagyon jól fogja érezni magát. A McLaren és a Hendrick Motorsports már egy ideje kapcsolatban áll egymással, beleértve a személyes ismeretségemet Mr. Hendrickkel. Közös erőfeszítéseink által futamgyőztesek lehetünk.”
A május 26-án esedékes Indianapolis 500-on, majd az azt követő Coca-Cola 600-on való részvétel óriási igénybevételt jelent. Larson azonban múlt hétvégén újfent bizonyította, hogy nem okoz számára különösebb gondot a feszített tempó.
A Cup szombat délutáni edzése és kvalifikációja után rögtön Iowa felé vette az irányt a sprint car szakág koronaékszerének számító Knoxville Nationals döntőjére.
Az előfutamokon történt balesetek miatt a főverseny rajtja is tolódott. A várakozás azonban csak még jobban doppingolta Larsont és végül elképesztő dominanciával húzta be a győzelmet, karrierje során immár másodszor.
A pole-ból indulva egy pillanatra sem engedte ki kezei közül az első helyet, aminek köszönhetően a viadal történetének mindössze második olyan nyertese lett, aki a főfutam összes körében az élen állt.
A leintést követő díjátadó ceremónia és sajtótájékoztató után végül hajnali négyre érkezett meg Indianapolisba, alig hét órával később pedig már a fentebb említett autóbemutatón volt jelenése, majd ennek befejeztével készülhetett a Cup 82 körös futamára.
A Verizon 200 kockás zászlaját az ötödikként látta meg.
„Csak pár órát tudtam aludni” – kommentálta az elmúlt 24 óráját a 2021-es bajnok.
„Túlságosan is izgatott voltam, ezért már jóval azelőtt felkeltem, hogy megszólalt volna az ébresztőm. Jól érzem magam, szerintem már hozzászokott a testem a kevés pihenéshez, ezért tudok teljesíteni a versenyeken is. Ez előnyömre lesz jövő májusban, a dupla műszakom alatt.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough