Ilyen nincs: Alex Palou hátba szúrta a McLarent!
Bő egy évvel ezelőtt Alex Palou közreműködésével kis híján a szövetségi bíróság előtt kötött ki a McLaren és a Chip Ganassi Racing.
A spanyol versenyző tavaly júliusban, a Twitteren (ma már X-en…kinek, hogy tetszik) jelentette be, hogy 2023-ban a wokingiak színeiben folytatja IndyCar-karrierjét.
A gond csak annyi volt, hogy erre az idényre még Ganassinak volt opciós joga, aki élni is kívánt ezzel. Ennek révén Palou és a két gárda egy jogi csetepaté kellős közepén találta magát, végül azonban sikerült megegyezniük peren kívül.
A megállapodás értelmében a 26 éves pilóta idén maradt a 10-es Dallara-Hondában, emellett pedig a wokingiak Forma-1-es tartalékosa is lett.
Versenyzői szerződésre viszont semmi esélye nincs – és nem is volt – Zak Brownéknál, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri által mindkét autó foglalt.
Az elmúlt hónapokban Palou menedzsmentje végigturnézta szinte a teljes F1-es paddockot potenciális ülésre vadászva. Bár ezek kapcsán több pletyka is napvilágot látott, konkrétumokról nincsenek hivatalos információk.
A 2021-es bajnok – aki az IndyCar összetettjét jelenleg is magasan vezeti – körüli szappanopera most egy újabb fordulópontjához érkezett el.
Az Associated Press beszámolója szerint ugyanis Palou már megint meggondolta magát és ezt tudatta is a McLarennel.
A hírügynökség birtokába jutott az a levél, amit maga Brown küldött ki a csapat alkalmazottainak nem sokkal az Indianapolis Motor Speedway roadján zajló Gallagher GP pénteki, második edzését követően.
Ebben az állt, hogy:
„Alex Palou-nak nem áll szándékában betartani az Arrow McLaren IndyCar Teammel kötött szerződését a 2024-es szezonra, valamint az azt következő időszakra vonatkozóan” -írta a wokingiak vezére.
„Leírhatatlanul kiábrándító ez, figyelembe véve, hogy közvetlenül és a nyilvánosság előtt is elkötelezte magát az irányunkba, mi pedig erre alapozva jelentős mértékű befektetést eszközöltünk belé.”
Brown továbbá arról is szót ejtett, hogy nem csak több millió dollárt költöttek Palou programjára – beleértve az F1-es teszteket -, de a bizalom jeleként már előleget is kapott a jövő évi fizetéséből.
Emellett a tavalyi, Ganassival lezajlott jogi procedúra költségeit sem kellett saját zsebből fizetnie, mivel azt is Brown állta.
„Rengeteg időt, pénzt, energiát fektettünk Alex fogadására, mivel hittünk benne és alig vártuk, hogy IndyCar-győzelmeket szerezzünk együtt. A tavaly őszi ügy után ő biztosított bennünket arról, hogy a velünk kötött szerződése tükrözi elkötelezettségét az Arrow McLaren iránt.
Sajnos úgy tűnik, hogy az Alexbe vetett hitünk, elkötelezettségünk, befektetésünk és bizalmunk nem lelt viszonzásra.”
Érdemes megjegyezni, hogy az utóbbi időszakban egyre több hír szólt arról, hogy a spanyol mégis inkább maradna jövőre is a CGR kötelékében.
Az AP erre vonatkozó kérdésére Ganassi kitérő választ adott:
„Nem beszélünk a versenyzők szerződéseiről. Csapatként a győzelmekért és bajnoki címekért harcolunk.”
A McLaren tárgyalásokat folytatott arról, hogy négyautósra bővítenék IndyCar-flottájukat annak érdekében, hogy Palou érkezése mellett megtarthassák jelenlegi pilótáikat (Pato O’Ward, Alexander Rossi, Felix Rosenqvist) is.
„Világosan közöltük Alexszel, hogy elvárjuk tőle, tartsa tiszteletben a velünk kötött szerződését” – folytatta Brown.
„A [McLaren] vezetőségével együtt a 2024-es versenyzői felállásunkkal foglalkozunk arra az esetre felkészülve, ha Alex mégsem így tesz.”
A fentiek kapcsán az Indy Star is megkereste Brownt, aki az alábbi közleménnyel reagált:
„Extrém-módon csalódott vagyok, hogy Alex Palou-nak nem áll szándékában eleget tenni a szerződésében foglalt kötelezettségének, miszerint 2024-ben, majd azután is nekünk vezet az IndyCarban. Egyelőre ennyit tudok mondani.”
Jelenleg nem tudni, hogy mi áll Palou döntése mögött.
Korábban felröppentek olyan hírek, miszerint Ganassi nem kevesebb, mint évi 4 millió dolláros ajánlott tett neki, hogy maradásra bírja.
A McLarennel való megállapodása tartalmazott egy olyan kiskaput is, ami lehetővé tette, hogy ha július előtt összejön számára egy éles program valamelyik más F1-es gárdánál, akkor a wokingiak gond nélkül kiengedik a kontraktusából.
Jogilag a menedzsmentje ezen határidő lejárta után is folytathat tárgyalásokat, de már csak a McLaren közreműködésével. Egy potenciális F1-es szerződés megvalósulása esetén pedig innentől fogva minden valószínűség szerint komoly pénzekre is igényt tartottak volna Palou átadása címén.
Brown mostani reakciójából kiindulva viszont nyilvánvaló, hogy olyasmiről van szó, ami teljesen váratlanul érte őket.
Ezt támasztja alá továbbá az amerikai üzletember néhány nappal ezelőtti nyilatkozata is, amelyben még messzemenőkig méltatta Palou-t, továbbá elhintette, hogy O’Warddal együtt idén is lehetőséget kaphat F1-es szabadedzésen.
UPDATE:
>>>>>„A McLaren az áldozatot játssza” – Ganassi keményen beszólt Zak Brownnak az újabb botrány kapcsán
>>>>>Palou-gate 2.0: Kirúgta saját menedzsmentje a spanyolt az újabb botrány után
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough