NASCAR: SVG bemutatkozik oválpályán is!

NASCAR: SVG bemutatkozik oválpályán is!
credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR



Július elején Shane van Gisbergen akkora szenzációt szolgáltatott, amekkorát már régen pipált a NASCAR.

A Supercars háromszoros bajnoka megnyerte a Cup chicagói futamát, ezzel 60 év után ő lett az első versenyző, aki rögtön a victory lane-en zárta debütálását.

A Trackhouse Racing 91-es Chevyjével SVG augusztus 13-án, az Indianapolis Motor Speedway roadján újra tiszteletét teszi a mezőnyben, miközben egyre több hír szól arról, hogy jövőre már teljes szezonos tagja lehet a NASCAR forgatagának.

Ennek kapcsán sokan máris kongatják a vészharangot, mondván az épített és utcai pályákon edződött pilóta nem biztos, hogy jól fog teljesíteni a számára ismeretlen oválokon.

Nos, a legfrissebb fordulat alapján a 34 éves tehetség jövő héten végre megízlelheti ezt a pályatípust is.

A Niece Motorsports ugyanis hivatalosan bejelentette, hogy SVG fogja vezetni a 41-es számú Chevy Silveradót a Truck Series augusztus 11-ei, Lucas Oil Indianapolis Raceway Parkban rendezett futamán.

„Ez a hétvége nyilvánvalóan nagy kihívás lesz” – idézi a csapat közleménye már most közönségkedvencnek számító versenyzőt.

„Láttam már a tévében Trucks-futamot és tudom, hogy mennyire versenyképes szériáról van szó. Azzal is tisztában vagyok, hogy rengeteget kell tanulnom egy olyan rövid oválon, mint amilyen a IRP. Hozzá vagyok szokva a duplafordulókhoz a Supercarsban, de ez határozottan egy kicsit más lesz. Megtisztelő, hogy csatlakozhatok a Niece Motorsportshoz és izgatottan várom, hogy bepattanjak egy truckba.”

A gárda ügyvezetője, Cody Efaw is lelkesen tekint a közös munka elé.

„Mi is izgatottak vagyunk és megtisztelve érezzük magunkat, hogy Shane nekünk fog vezetni az IRP-n. Ő egy legenda Ausztráliában és Új-Zélandon, a chicagói teljesítménye révén pedig már Amerikában is mindenki az ő tehetségéről beszél. Segíteni fogunk neki abban, hogy tapasztalatot szerezzen és véleményem szerint mi is sokat fogunk tanulni tőle.”

SVG ezt megelőzően csak dirtoválokon kanyarodott kizárólag balra, méghozzá nem is sikertelenül, lévén hazájában már több győzelmet aratott sprint carokkal.