20 millió dolláros „társadalmi” kreditrendszerrel csalhatja ki a NASCAR csigaházaikból a versenyzőket

A NASCAR-versenyzőket gyakran éri az a vád, hogy – tisztelet a kivételnek – a pályán kívül nem tesznek eleget a sport népszerűsítéséért.
A többség csak a kötelező médiamegjelenéseket és a szponzorok által szerződésben foglalt programokat vállalja el, amelyeken rendszerint a megszokott PR-szöveget ismételgetik.
Ha azonban megvalósul a szervezet legújabb terve, akkor a pilótáknak millió dolláros okuk lesz arra, hogy önként kilépjenek a reflektorfénybe.
A Sports Business Journal értesülései szerint komoly tárgyalások folynak egy új, versenyzőket ösztönző programról, aminek keretein belül jelentős összeggel honorálnák azokat, akik a szezon során legaktívabban promótálják a NASCAR-t.
A projekt 2025-ben, az új médiajogok életbe lépésének évében starolna el abban az esetben, ha a közvetlen érintettek rábólintanak a feltételekre.
A cél az, hogy a lehető legjobban rávegyék a versenyzőket arra, hogy minél több interjút adjanak, részt vegyenek televíziós show-műsorokban, vállaljanak személyes megjelenéseket, rajongói találkozókat, aktívabbak legyenek a közösségi médiában stb..
A program konkrét felépítés egyelőre nem ismert, az SBJ viszont belső forrásaitól úgy tudja, hogy kezdésként 20 millió dollárt szánnak rá.
A szezon folyamán a pilóták neve mellé az aktivitásaik alapján kreditek kerülnének, év végén pedig ezek száma alapján osztanák ki a bónuszpénzeket.
A kreditpontok meghatározása során figyelembe vennék, hogy adott versenyző mennyi időt szán a sport promótálására, emellett pedig mennyi rajongót tud maga mögé állítani és ezáltal mekkora befolyással bír a vélemények formálására.
A rangsort egy külső, médiacég segítségével határoznák meg.
A kezdeményezés az SBJ szerint vegyes fogadtatásra lelt a csapatok körében. Vannak, akik támogatják, mások viszont teljes mértékben ellenzik, mondván a NASCAR őket megkerülve rendelkezhet a pilótákkal.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough