Andrettinek már elege van Grosjeanból: „Nagyon frusztráló”
Májusban még arról szóltak a hírek, hogy Romain Grosjean karnyújtásnyira van az Andretti Autosporttal való szerződéshosszabbításától.
A francia versenyző a szezonnyitó St. Pete-i, majd az alabamai fordulón is pole-t szerzett, utóbbi pályán, valamint Long Beachen pedig egyaránt másodikként látta meg a kockás zászlót.
A nyár elejétől fogva azonban minden a feje tetejére állt.
Az elmúlt hét futamon egyszer sem tudott a top 10-ben végezni, többször is saját hibájából kifolyólag.
A helyzet szemmel láthatóan és hallhatóan egyre jobban felőrli Grosjeant, aki a rádión gyakran elfogadhatatlan hangnemet üt meg csapata tagjaival, az indianapolisi időmérőn történt kirohanását pedig egyenesen élő adásban láthatták a nézők.
Mindebből adódóan az idei év eddigi tizenkét versenyéből ötöt is balesettel zárt pilóta jövője kérdőjelessé vált az Andrettinél.
„Hajlamos arra, hogy még akkor is nyomja, amikor nincs meg hozzá a megfelelő autója” – nyilatkozta az Indy Starnak Michael Andretti.
„Ahelyett, hogy behozná a célba tizedikként, ő megpróbálja kipréselni belőle a kilencedik helyet és végül a huszonnyolcadikként végez. Ez nagyon frusztráló számunkra. Beszélgettünk már erről és meglátjuk, miként alakul az év hátralévő része.
Romain egy gyors és nagyszerű srác, de amikor negatív megjegyzéseket tesz a csapatra, az igazán bosszantó. Nem csak rólam van szó, hanem a gárda összes tagjáról, akik a szívükre veszik ezt, mert a belüket kidolgozzák. Mindenki követ el hibát, ahogyan Romain is. Szerintem az a probléma vele, hogy nem tudja kontrollálni az érzelmeit. Ha lenyugszik, akkor sokkal visszafogottabb, a pillanat hevében viszont vannak gondjai.„
Grosjean utódjaként máris előszeretettel emlegetik Marcus Ericssont. A 2022-es Indy 500 győztese állítása szerint nagyon szeretne maradni jelenlegi csapatánál, a Chip Ganassi Racing azonban a hírek szerint továbbra sem akarja megadni számára azt a fizetést, amit az eredményei alapján kiérdemelne.
A 8-as Dallara-Honda versenyeztetését javarészt szponzora, a Huski Chocolate fedezi, így a svéd kvázi fizetős pilótának számít a gárdánál.
Andrettiéknél viszont ilyen jellegű problémák nem állnának fenn.
A Grosjean által jelenleg vezetett 28-as autó főszponzora, a DHL ráadásul olyan versenyzőt akar az ülésben látni, akit nemzetközi szinten is jól ismernek. Márpedig ennek a kitételnek Ericsson szintén megfelel.
Felmerült továbbá a Dale Coyne Racingtől a szezon végén már biztosan távozó David Malukas neve is.
Ha pedig Grosjeannak mennie kell, akkor akár mindketten helyet kaphatnak az AA-nél.
Gigabefektetőinek hála a csapat már megengedheti magának a luxust, hogy tehetség alapján válasszon pilótákat az anyagi háttér helyett. Ebből adódóan a 29-es gépet most vezető Devlin DeFrancesco napjai is meg vannak számlálva.
Az egyre erősödő pletykák alapján van esély arra, hogy a kanadai Malukas autóját veheti át a DCR-nél, tehát helycsere történhet kettejük között.
KAPCSOLÓDÓ: Az F1-gyel ellentétben Andretti a kertek alatt lopakodik be a NASCAR-ba
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough