„BAROMSÁG!” – Összeesküvés-elmélet terjed az IndyCar-bajnok sérülése kapcsán

A július másodikai edzésbalesete óta csak nézőként szemlélheti az IndyCar mezőnyének küzdelmeit Simon Pagenaud.
A széria 2016-os bajnoka – egyben a 2019-es Indianapolis 500 győztese – a Mid-Ohió-i forduló gyakorlásán, fékhiba következtében bukott hatalmasat. Bár autója roncsait önerőből hagyta el, az orvosok azonban elővigyázatosságból nem engedték elrajtolni a másnapi futamon.
Ekkor még a francia úgy nyilatkozott, hogy tökéletesen érzi magát és biztosan ott lesz a soron következő, torontói versenyen.
Sajnos nem így történt.
Pagenaud-nál agyrázkódásra utaló tünetek jelentkeztek és nem csak a kanadai, de a múlt hétvégi, iowai duplafordulót is ki kellett hagynia, egyelőre pedig nem tudni, hogy mikor térhet vissza a 60-as számú Dallara-Hondába.
A korábbi tervek szerint sérülése ellenére elutazott volna a Meyer Shank Racinggel Torontóba, de végül ez nem történt meg, ahogyan Iowában sem jelent meg a paddockban.
Távolléte kapcsán be is indultak az elkerülhetetlen konteók.
Pagenaud szerződése az idei szezon végén jár le az MSR-rel, aminek kapcsán szárnyra kapott az elmélet, miszerint valójában maga a csapat helyezte parkolópályára őt, hogy különböző pilótákat próbálhassanak ki.
Kanadában a gárda IMSA-menője, Tom Blomqvist kapott lehetőséget, míg Mid-Ohión és Iowában Conor Daly vezette az autót.
Egy rajongó nem is volt rest feltenni az erre vonatkozó kérdést a RACER-nek, mondván szándékosan lassíthatja-e le Pagenaud visszatérést az MSR más versenyzők „meghallgatása” érdekében.
„Ez nem Mike Shank és Jim Meyer összeesküvése” – válaszolta a veterán IndyCar-bennfentes, Marshall Pruett.
„Shank azt mondta nekem tegnap, hogy: ‘Ez egy totális BAROMSÁG!!! Csupa nagybetűvel és egy rakás felkiáltójellel. Amikor Simon megkapja az engedélyt az indulásra, akkor újra az autóban fog ülni. Egyszerűbbé tenné az életemet, mint gondolnád, ha biztosan tudnánk, hogy Nashville-ben visszatérhet. Amikor megadják neki a zöld zászlót, akkor vezetni fog.’.”
Az MSR valóban nincs könnyű helyzetben, hiszen a Leaders Circle programban szereplő 60-as autó jelenleg az összetett pontverseny kiábrándító, 24. helyén áll.
Az LC-ben az előző évet a top 22-ben zárt, teljes szezonos autók kapnak helyet, amelyek munkáját az IndyCar anyagilag honorálja. Ha tehát a hátralévő öt futamon nem sikerül legalább két pozíciót előrejönni, akkor jelentős pénzösszegtől eshetnek el 2024-ben.
Az újonc Blomqvistre – akinek debütáló versenye egy tömegkarambol miatt fél körig sem tartott – az augusztus 6-ai, Nashville-i fordulón nem számíthatnak, mivel egybeesik az IMSA Road America-i fordulójával. Amíg nem tisztázódik Pagenaud sorsa kézenfekvő opció marad Daly, de nem kizárt más pilóták bevetése sem.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough