Lundgaard nyert Kanadában, Grosjean ismét falazott, Palou sérült autóval is növelte előnyét összetettben

Lundgaard nyert Kanadában, Grosjean ismét falazott, Palou tovább növelte előnyét összetettben
credit: Penske Entertainment/Chris Owens

Lundgaard nyert Kanadában, Grosjean ismét falazott, Palou tovább növelte előnyét összetettben


Megannyi viszontagság után végre összeállt a jó csillagzat az RLL Racing felett.

Az IndyCar torontói versenyét Christian Lundgaard jóvoltából a pole-ból kezdhették meg, majd a 85 körös távból 54-et az élen töltve, magabiztosan be is húzták a győzelmet.

Ezzel először látogathattak el az IndyCar victory lane-jére a 2020-as, Takuma Sato által megnyert Indianapolis 500 óta.

Ráadásként a torontói Exhibition Place 1986-os, debütáló futamát megnyert Bobby Rahal most először ünnepelhetett itt győzelmet csapattulajdonosként.

Az igazi sztár azonban Lundgaard volt, aki karrierje során először utasította maga mögé a széria mezőnyét.

A napokon belül 22. életévét betöltő dán a lágyabb abroncsokon kezdte meg a viadalt, míg a közvetlenül mellőle startolt Scott McLaughlin számára a kemény keveréket választotta a Team Penske. A zöld zászló után azonban nem sokáig élvezhették a versenyt, mivel már az első körben egy többautós baleset miatt kellett beküldeni a pace cart.

A 2-es kanyart eltorlaszoló incidensnek köszönhetően rögtön véget is ért a nap Ryan Hunter-Reay, Benjamin Pedersen, Jack Harvey, valamint a Meyer Shank Racinggel most debütált Tom Blomqvist számára.

A restartot követően Lundgaard már villámgyorsan el tudott húzni McLaughlin előtt, előnyét pedig egészen a 19. körben megejtett első pitkiállásáig sikerült meg is tartania.

A sorsdöntő, győzelemhez vezető előzést a 62. körben ejtette meg Alex Palou-val szemben, a leintés pillanatában pedig 11.78 másodpercet vert a sérült Dallara-Hondában ülő ganassisra.

„Megmondtam a futam előtt, hogy az autónk elég gyors a győzelemhez” – nyilatkozta Lundgaard.

„A csapat megérdemli ezt a győzelmet. A szezon korábbi részében, sőt, tavaly ilyenkor még sehol sem voltunk ehhez képest. Elképesztően örülök mindenkinek!”

Az érthetően boldog ifjonc néhány hónappal ezelőtt kijelentette, hogy első győzelmét követően meg fog válni a védjegyévé vált bajusztól. Nos, tartotta magát ezen ígéretéhez és a díjátadó ceremónia után, a kamerák kereszttüzében meg is borotválkozott.



Az ezt megelőző három versenyt zsinórban megnyert Palou-nak be kellett érnie a második hellyel, panaszra viszont abszolút nem lehetett oka.

Romain Grosjean a 42. körben falnak csapta Andrettiék 28-as Dallara-Hondáját, ami az azonnali kiesését vonta maga után.

A francia pilóta ennek köszönhetően már az ötödik kiesését könyvelhette el az idény eddigi tíz fordulóján.

A baleset okát a csapatrádión azzal magyarázta, hogy a kormánykerék kicsúszott a kezei közül.

A romeltakarítás utáni restartnál Kyle Kirkwood hátulról eltalálta Helio Castronevest. Az MSR brazilja ennek hatására megforgott, majd fel is kellett adnia a futamot.

Az eset során az érkező Palou autójának orra is kapott egy ütést, aminek köszönhetően a hajrában már szinte az aszfalton húzta első szárnyának bal oldalát.

A spanyolnak viszont sikerült nem csak pályán tartania a gépet, de tovább növelte már eddig is tetemes előnyét összetettben. Torontót megelőzően 110 ponttal vezetett, most viszont már 117 egység az előnye csapattársával, Scott Dixonnal szemben.

Összehasonlításként egy futamhétvége alatt 54-et lehet maximálisan szerezni.

Harmadikként Colton Herta zárt.

Az Andretti Autosport versenyzője ezzel legelső dobogós eredményét hozta a tavalyi, szintén Kanadában elért második pozíciója óta.

A negyedik helyet Dixon zsebelte be, miután az előtte állt Will Power és Ericsson a legutolsó körben kénytelen volt kihajtani a pitbe üzemanyagért.

Visszatérve Kirkwoodra, az ominózus baleset után áthajtásos büntetést róttak ki rá, így csak a tizenötödikként zárt.

Az IndyCar következő állomása az Iowa Speedway oválja lesz július 22-23, méghozzá a szezon egyetlen duplafordulójának képében.


KAPCSOLÓDÓ: Palou vs. Grosjean – Máris megvan az év legművészibb IndyCar-előzése? (VIDEÓ)