Lundgaard nyert Kanadában, Grosjean ismét falazott, Palou sérült autóval is növelte előnyét összetettben
Megannyi viszontagság után végre összeállt a jó csillagzat az RLL Racing felett.
Az IndyCar torontói versenyét Christian Lundgaard jóvoltából a pole-ból kezdhették meg, majd a 85 körös távból 54-et az élen töltve, magabiztosan be is húzták a győzelmet.
Ezzel először látogathattak el az IndyCar victory lane-jére a 2020-as, Takuma Sato által megnyert Indianapolis 500 óta.
Ráadásként a torontói Exhibition Place 1986-os, debütáló futamát megnyert Bobby Rahal most először ünnepelhetett itt győzelmet csapattulajdonosként.
Az igazi sztár azonban Lundgaard volt, aki karrierje során először utasította maga mögé a széria mezőnyét.
A napokon belül 22. életévét betöltő dán a lágyabb abroncsokon kezdte meg a viadalt, míg a közvetlenül mellőle startolt Scott McLaughlin számára a kemény keveréket választotta a Team Penske. A zöld zászló után azonban nem sokáig élvezhették a versenyt, mivel már az első körben egy többautós baleset miatt kellett beküldeni a pace cart.
A 2-es kanyart eltorlaszoló incidensnek köszönhetően rögtön véget is ért a nap Ryan Hunter-Reay, Benjamin Pedersen, Jack Harvey, valamint a Meyer Shank Racinggel most debütált Tom Blomqvist számára.
A restartot követően Lundgaard már villámgyorsan el tudott húzni McLaughlin előtt, előnyét pedig egészen a 19. körben megejtett első pitkiállásáig sikerült meg is tartania.
A sorsdöntő, győzelemhez vezető előzést a 62. körben ejtette meg Alex Palou-val szemben, a leintés pillanatában pedig 11.78 másodpercet vert a sérült Dallara-Hondában ülő ganassisra.
„Megmondtam a futam előtt, hogy az autónk elég gyors a győzelemhez” – nyilatkozta Lundgaard.
„A csapat megérdemli ezt a győzelmet. A szezon korábbi részében, sőt, tavaly ilyenkor még sehol sem voltunk ehhez képest. Elképesztően örülök mindenkinek!”
Az érthetően boldog ifjonc néhány hónappal ezelőtt kijelentette, hogy első győzelmét követően meg fog válni a védjegyévé vált bajusztól. Nos, tartotta magát ezen ígéretéhez és a díjátadó ceremónia után, a kamerák kereszttüzében meg is borotválkozott.
Goodbye, @lundgaardoff ‘stache!@HyVee • @IndyCar pic.twitter.com/ghBI1FU5Lv
— Rahal Letterman Lanigan Racing (@RLLracing) July 16, 2023
Az ezt megelőző három versenyt zsinórban megnyert Palou-nak be kellett érnie a második hellyel, panaszra viszont abszolút nem lehetett oka.
Romain Grosjean a 42. körben falnak csapta Andrettiék 28-as Dallara-Hondáját, ami az azonnali kiesését vonta maga után.
A francia pilóta ennek köszönhetően már az ötödik kiesését könyvelhette el az idény eddigi tíz fordulóján.
A baleset okát a csapatrádión azzal magyarázta, hogy a kormánykerék kicsúszott a kezei közül.
A romeltakarítás utáni restartnál Kyle Kirkwood hátulról eltalálta Helio Castronevest. Az MSR brazilja ennek hatására megforgott, majd fel is kellett adnia a futamot.
Az eset során az érkező Palou autójának orra is kapott egy ütést, aminek köszönhetően a hajrában már szinte az aszfalton húzta első szárnyának bal oldalát.
A spanyolnak viszont sikerült nem csak pályán tartania a gépet, de tovább növelte már eddig is tetemes előnyét összetettben. Torontót megelőzően 110 ponttal vezetett, most viszont már 117 egység az előnye csapattársával, Scott Dixonnal szemben.
Összehasonlításként egy futamhétvége alatt 54-et lehet maximálisan szerezni.
Harmadikként Colton Herta zárt.
Az Andretti Autosport versenyzője ezzel legelső dobogós eredményét hozta a tavalyi, szintén Kanadában elért második pozíciója óta.
A negyedik helyet Dixon zsebelte be, miután az előtte állt Will Power és Ericsson a legutolsó körben kénytelen volt kihajtani a pitbe üzemanyagért.
Visszatérve Kirkwoodra, az ominózus baleset után áthajtásos büntetést róttak ki rá, így csak a tizenötödikként zárt.
Az IndyCar következő állomása az Iowa Speedway oválja lesz július 22-23, méghozzá a szezon egyetlen duplafordulójának képében.
KAPCSOLÓDÓ: Palou vs. Grosjean – Máris megvan az év legművészibb IndyCar-előzése? (VIDEÓ)
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough