„Túl kell élni” – A pilóták tartanak a NASCAR első, kaotikusnak ígérkező utcai versenyétől

“Túl kell élni” – A pilóták tartanak a NASCAR első, kaotikusnak ígérkező utcai versenyétől
Chase Elliottot a mezőny egyik road-menőjeként nagy esélyesnek tartják (credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR)



Dale Earnhardt Jr. nemrég megtehetett néhány kört a NASCAR történetének első, utcai pályáján.

A Chicago belvárosában kialakított vonalvezetésről a kétszeres Daytona 500 győztes úgy fogalmazott, hogy pár versenyzőnek nyomorúságos pillanatokat fog okozni.

Ezzel pedig a mezőny tagjai is egyetértenek.

„Ez egy külön állatfaj lesz” – mondta Joey Logano az AP-nek.

„Minden kétséget kizáróan a kegyetlen fajtából.”

Christopher Bell szintén kaotikus körökre számít.

„Ezt a versenyt túl kell élni” – mondta a Joe Gibbs Racing pilótája.

„Mindenki ezen a véleményen van, itt egyszerűen nem lesz helye a hibának.”

A Richard Childress Racinget szolgáló Kyle Busch visszhangozta volt csapattársa szavait:

„Túlélés, ez a verseny a túlélésről fog szólni. Nagyon durva a pálya bukkanókkal, ráadásul csúszós is. Néhány kanyar pedig már önmagában véve rendkívül nagy kihívást jelenthet.”

A nevezési listán összesen harmincnyolc autó szerepel, a volán mögött olyan részidős versenyzőkkel, mint Jenson Button, Jimmie Johnson és a Trackhouse Racing PROJECT91-ének keretein belül debütáló háromszoros Supercars-bajnok Shane van Gisbergen is.

Utóbbi új-zélandi pilóta számára a többiekkel ellentétben ismerős terep lesz az utcai küzdelem, ahogyan igaz ez az F1 2009-es világbajnokára is.

„Chicago már jobban fog passzolni hozzám, mint a COTA” – nyilatkozta a múlt heti sajtótájékoztatóján Button, aki a márciusi, austini bemutatkozását a 18.-ként zárta.

„Magabiztos vagyok azt illetően, hogy jobb eredményt hozhatok, ugyanakkor az is előfordulhat, hogy már az első kanyarban mindennek vége lesz. Nem csak az számít, hogy gyors legyél, muszáj a szerencsének is melléd állnia.”

A Rick Ware Racing 15-ös Fordját vezető brit a Forma-1-ben összesen harmincnégy utcai futamot teljesített.

„Minden utcai pálya, amelyen vezettem szűk és kanyargós. Ez egy ilyen műfaj, meg kell birkózni vele.”

A szezon eddigi tizenhét futamából hetet kihagyott, playoff-helyért küzdő Chase Elliott is tisztában van azzal, hogy óriási kihívásnak néz elébe a chicagói betonkatlanban.

„Tudomásom szerint a pálya felülete nagyon durva és több 90 fokos kanyart kell bevenni. Abban is biztos vagyok, hogy rettenetesen meleg lesz az autóban, ami még inkább meg fogja nehezíteni a versenyt. Pokoli lesz.”

A Cup legutóbbi, nashville-i Ally 400-ának 147. körében Ryan Blaney egy ütközést követően pontosan a pálya azon részén csapódott a falnak, ahol nincs kiépítve az energiát elnyelni hivatott SAFER-borítás.

A Team Penske versenyzője szerencsére ép bőrrel szállt ki a 12-es Ford roncsából, az ütés viszont szemmel láthatóan komoly hatással volt rá.


>>>>>Élete legnagyobb balesetét szenvedte el Ryan Blaney, a NASCAR közleményben reagált


A chicagói pálya túlnyomó részén pedig csak beton fogja várni az autókat.

A Next Genek merevsége miatt a versenyzők még a kisebb ütközéseket is komolyan megérzik, noha már több módosítást is végrehajtottak a kasztnin. Érzékeltetésként Blaney csattanása kb. 45-50 mph mellett történt, mégis élete legnagyobb baleseteként jellemezte a nashville-i csattanást.

A legújabb, jobb gyűrődést biztosító elemek pedig csak a soron következő, atlantai fordulón kerülnek fel a gépekre.

Martin Truex Jr. pedig nem is rejtette véka alá, hogy kicsit tart a hétvégétől:

„Folyamatosan zajlanak a biztonsággal kapcsolatos beszélgetések, ezért őszintén meglep, hogy még mindig vannak olyan pályák, ahol bizonyos részeket nem véd SAFER-fal. Ezeknek az autóknak semmi esetre sem lenne szabad bárminek is nekimennie, ahol nincs SAFER. Ebből adódóan ideges vagyok Chicago miatt.”