F1: Palou szinte az összes csapattal kapcsolatba lépett, az óra viszont ketyeg

Az IndyCar 2023-as idényéből eltelt eddigi nyolc verseny közül Alex Palou egyet sem zárt a legjobb nyolc helyen kívül. Sőt, a St. Petersburg-i szezonnyitót leszámítva minden egyes futamot a top 5-ben fejezett be.
Tovább bontva impozáns eredménylistáját, a spanyol a legutóbbi négy fordulóból hármat megnyert és jelenleg 74 pontos előnnyel vezeti az összetett tabellát. Ez kereken 20 egységgel több, mint az egy hétvége során maximálisan gyűjthető 54.
A Chip Ganassi Racing tehetsége magabiztosan robog második bajnoki címe felé, a háttérben azonban a mögötte álló menedzsment, vagyis a Monaco Increased Management (MIM) sokkal grandiózusabb projekten dolgozik.
A rendkívül megbízhatónak tekinthető Indy Star értesülései szerint Palou képviselői mindent bevetnek annak érdekében, hogy bebiztosítsanak számára egy Forma-1-es ülést.
Ennek érdekében a június elején rendezett Spanyol Nagydíjon a MIM emberei szinte az összes csapattal megbeszélést folytattak. Reális esélye azonban egy potenciális szerződésre csak a kisebb alakulatoknál lehet, mint az Alpha Tauri, a Haas és a Williams.
A helyzetet viszont nehezíti, hogy villámgyorsan ketyeg az óra.
Palou tavaly nyáron egy világraszóló botrány főszereplője lett, miután a McLarennel együtt bejelentette, hogy a következő évtől már az ő színeikben folytatja karrierjét.
A gond csak annyi volt, hogy erre az idényre még Chip Ganassinak volt opciós joga, aki élni is kívánt ezzel. Ennek révén Palou és a két gárda a szövetségi bíróság előtt találta magát, végül azonban sikerült megegyezniük peren kívül.
A megállapodás értelmében a 26 éves pilóta idén maradt a 10-es Dallara-Hondában, emellett pedig a wokingiak F1-es tartalékosa is lett.
Versenyzői szerződésre viszont nincs sansza Zak Brownéknál, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri által mindkét autó foglalt.
A McLaren IndyCar-alakulatánál ugyanakkor Palou-nak biztos helye van.
Van azonban egy kiskapu: ha még július vége előtt összejönne számára egy éles program valamelyik más F1-es gárdánál, akkor a wokingiak gond nélkül kiengedik a kontraktusából.
A MIM ebből kifolyólag versenyt fut az idővel, mindeközben pedig a CGR is szeretné megtartani magának.
Belső forrásaira hivatkozva az Indy Star arról ír, hogy a közismerten szűkmarkú Ganassi nem kevesebb, mint évi 4 millió dollárt ajánlott fel az idei Indianapolis 500 pole-ját is megszerzett Palou számára a hosszabbításért.
Bár jogilag a menedzsment a júliusi határidő után is folytathat tárgyalásokat, innentől fogva viszont a McLarennek is beleszólása lesz a dologba és minden valószínűség szerint komoly pénzt követelne a pilóta kölcsönadásának címén.
Brownék nem véletlenül fogalmazták meg ezt a záradékot, lévén jól tudják, hogy ősz felé közeledve már a legtöbb szabadon igazolható tehetség – mint például a Juncos Hollinger Racing-es Callum Ilott, vagy a Ganassinak 2022-ben Indy 500-at nyert Marcus Ericsson – nagy eséllyel el fog kelni.
Utóbbi svéd – aki jelenleg a bajnokság második helyén áll – állítása szerint nagyon szeretne maradni a CGR-nél, abból viszont elege van, hogy eredményei ellenére alig pár százezer dollárt kap csak a csapattól.
A folytatásra maga a tulajdonos is hajlik.
„Azt akarom, hogy Marcus nálunk legyen” – mondta még májusban Ganassi.
„Keményen dolgozom érte. Nagy jövője van ebben a sportban és azt szeretném, ha a mi csapatunk része maradna. Pusztán néhány szponzori megállapodást kell véglegesítenünk.”
Bár kap munkabért a CGR-től, Ericsson mégis kvázi fizetős pilótának számít a csapatnál, hiszen az általa vezetett 8-as Dallara-Hondát főtámogatója, a Husky Chocolate, valamint régi mecénása, a svéd milliárdos Finn Rausing finanszírozza.
A nagy kérdés pedig, hogy Ganassi hajlandó lenne-e számára is annyira kinyitni a pénztárcáját, mint a Palou-nak tett négymilliós ajánlata esetén.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough