NASCAR: Sérült autóval, „megchastainezve” nyerte meg az őrült nashville-i futamot AJ Allmendinger
Kaotikus versenyt hozott a NASCAR Xfinity Series szombati, Nashville Superspeedwayen rendezett Tennessee Lottery 250-e.
A táv során összesen tizenegy alkalommal került elő a sárga zászló, amivel beállították az uralkodó rekordot. Ezt megelőzően 2001-ben, 2003-ban és 2006-ban kellett ennyi alkalommal megszakítani a nemzeti másodosztály futamát ezen a pályán.
A győzelmet végül két overtime után AJ Allmendinger kaparintotta meg.
A Kaulig Racing veteránja húsz körrel a leintés előtt állt az élre, miután megelőzte az eltérő stratégián lévő Parker Kligermant.
EnnEk révén idén másodszor, teljes eddigi Xfinity-karrierjét tekintve pedig a tizenhetedik alkalommal látogathatott el a victory lane-re.
„Imádok oválon nyerni, mert tudom, hogy nagyon sokan kételkednek bennem ezen a pályatípuson” – mondta a Cupból áruccant versenyző, aki ráadásul sérült autóval tudott nyerni egy korábbi balesetből kifolyólag.
Másodikként, 1.323 másodperces lemaradásban a szériában főállásban versenyző Riley Herbst ért célba a Stewart-Haas Racing 98-as Fordjával. Külön említést érdemel, hogy most először dolgozott együtt vadonatúj crew chiefjével, Davin Restivóval.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokát Sam Mayer csípte el a JR Motorsports színeiben, de top 5-tel zárt még Austin Hill (Richard Childress Racing) és a jövőre a Cupban Kevin Harvickot váltó Josh Berry (JRM) is.
Nem mindenkinek volt viszont jó napja.
ANOTHER WRECK!
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) June 24, 2023
Austin Hill hits Ty Gibbs and others are collected! #NASCAR
? : @USANetwork pic.twitter.com/3Y70TWi56t
A második szakasz elején elrendelt restart után Hill a vezető pozícióért harcolt Ty Gibbsszel, aminek hatására előbbi pilóta érintette a 19-es Toyotát.
Gibbs ki is forgott, a láncreakció pedig magával rántotta Allmendingert és Carson Hocevart is.
Az incidens után a széria tavalyi bajnoka, valamint a Spire Motorsports újonca egyaránt kiállni kényszerült.
Hill és Allmendinger autójában szintén kár keletkezett, de ennek ellenére folytatni tudták, a kauliges pedig ugyebár egyenesen a győzelemig jutott.
Szintén baleset miatt búcsúzott Sammy Smith is.
A Joe Gibbs Racingnek vezető iowai a 70. körben akadt össze Sheldon Creeddel, miközben a hatodik helyért csatázak. A balesetbe ráadásul az érkező Brandon Jones is belekeveredett, de ő – akárcsak Creed – némi szervizelés után vissza tudott térni a pályára.
Stratégiai szempontból a legnagyobb kockázatot Kligerman vállalta.
A 32 éves pilóta eleve betegséggel küzdött és csak az orvosi központban a rajt előtt kapott infúzióknak köszönhetően tudott elrajtolni.
Ennek ellenére folyamatosan ott volt a top 10-ben, a harmadik szakaszban azonban a füvön találta magát, miután defektet gyanítva lassított, a mögötte érkező Kaz Grala pedig eltalálta.
A Big Machine Racing ekkor úgy döntött, alternatív stratégiára váltanak és az utolsó kiállási hullám során nem hívták ki őt a pitbe, így hamarosan az élen találta magát. Az üzemanyagspórolás azonban nem jött be és Kligerman kénytelen volt visszavenni, ezáltal több pozíciót feladva.
Ha pedig ez nem lett volna elég, a legutolsó körben még belekeveredett egy többautós balesetbe is, aminek köszönhetően konkrétan hátramenetben haladt át a kockás zászló alatt, végül a tizenegyedik pozíciót megszerezve.
Visszatérve Allmendingerre, a 41 éves versenyző nem csak a győzelmet, de az elméleti síkon létező „nap rádiózása” díjat is magáénak tudhatta crew chiefjével együtt.
Az első overtime-ot Chad Chastain (Ross öccse) megforgása idézte elő, amit látva a vezető helyen haladó AJ így szólt a crew chiefjéhez, Alex Yontz-hoz:
„Nem hiszem el! Most egy másik Chastain baszakodik velem!”
Mire Yontz:
„Na most képzeld el!”
Az Xfinity következő fordulóját július elsején, Chicago utcáin rendezik.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough