Szörnyen eltaktikázta magát az Andretti, Palou már egy külön liga összetettben

Szörnyen eltaktikázta magát az Andretti, Palou már egy külön liga összetettben
credit: Penske Entertainment/Chris Jones



Egészen a Sonsio GP at Road America hajrájáig úgy tűnt, bő egy év után Colton Herta visszatérhet az IndyCar victor lane-jére.

Az Andretti Autosport versenyzője a pole-ból indulhatott, majd összesen 33 körön át haladt vezető pozícióban.

Az utolsó kiállása után azonban minden reménye elszállt a vágyott tróefára.

A csapat egy körrel az üldözők előtt hívta ki a pitbe a 26-os Dallara-Hondát, ennek pedig meg is lett az ára.

Az általuk várt újabb sárga zászló nem érkezett meg, a stratégiai malőrnek köszönhetően pedig Hertának nem volt más választása, mint a leintés felé közeledve átállni üzemanyagspóroló üzemmódra.

A 49. körben már el is ment mellette Alex Palou, majd hamarosan Josef Newgardennek, Pato O’Wardnak és Scott Dixonnak is csak a hátsó szárnyát nézhette.

A dominánsnak tűnő győzelem helyett így be kellett érnie az ötödik hellyel, ami nem csak azt jelenti, hogy a tavaly májusi Indy GP óta továbbra is nyeretlen maradt, de még a dobogóra sem tudott felállni a 2022 júliusi, torontói forduló óta.

Mindeközben viszont a Chip Ganassi Racing masszívan ünnepelhetett.

Palou idei harmadik – ebből zsinórban második – diadalát aratta, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig hetedik alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót.

Ennél is fontosabb viszont, hogy 74 pontra emelte az összetettbeli előnyét, ami bőven meghaladja az egy futamhétvégén gyűjthető maximális egységet (54).

„Elképesztő hétvégénk volt, hogy őszinte legyek” – nyilatkozta a boldog spanyol, aki még a szombati gyakorláson úgy összetörte az autóját, hogy a jobb oldal totál leamortizálódott.

A becsapódás ráadásul akkora volt, hogy a tankolásért felelős szakember, Steve Barry szerint a szenzorok 120 G-t mértek.

„Már az elején jó tempót produkáltunk, a második edzésen viszont elkövettem egy hibát. A csapatnak azonban csak egyetlen órájába telt, hogy a fél autót újraépítsék. Utána visszatértünk a pályára és még jobbak lettünk! Szóval, elképesztően boldog vagyok. A végén megadták nekem azt a pitkiállást is, ami a győzelmet eredményezte. Nem tudom eléggé megköszönni nekik mindezt.”

Másodikként Newgarden ért célba a Team Penske 2-es Dallara-Chevyjével, míg a pódium legalsó fokára O’Ward állhatott fel a McLaren színeiben.

A legjobb újonc Agustín Canapino lett a tizenkilencedik hellyel.

Tovább folytatódott viszont Romain Grosjean vesszőfutása.

Andrettiék franciája már a hétvége korábbi részében felidegelte Will Powert, aki élő egyenes adásban, nyomdafestéket nem tűrően ki is fakadt rá.

A kvalifikáción csak a tizenkilencedik helyet tudta megszerezni, magán a versenyen pedig már a 12. körben sikerült kiforognia, majd lefulladni. A végeredményt tekintve a kiábrándító, huszonötödikként zárt.

Az IndyCar mezőnye legközelebb július 2-án, Mid-Ohión csap össze.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>386 előzést hozott az IndyCar vasárnapi futama Road Americán [VIDEÓ]