Szörnyen eltaktikázta magát az Andretti, Palou már egy külön liga összetettben

Egészen a Sonsio GP at Road America hajrájáig úgy tűnt, bő egy év után Colton Herta visszatérhet az IndyCar victor lane-jére.
Az Andretti Autosport versenyzője a pole-ból indulhatott, majd összesen 33 körön át haladt vezető pozícióban.
Az utolsó kiállása után azonban minden reménye elszállt a vágyott tróefára.
A csapat egy körrel az üldözők előtt hívta ki a pitbe a 26-os Dallara-Hondát, ennek pedig meg is lett az ára.
Az általuk várt újabb sárga zászló nem érkezett meg, a stratégiai malőrnek köszönhetően pedig Hertának nem volt más választása, mint a leintés felé közeledve átállni üzemanyagspóroló üzemmódra.
A 49. körben már el is ment mellette Alex Palou, majd hamarosan Josef Newgardennek, Pato O’Wardnak és Scott Dixonnak is csak a hátsó szárnyát nézhette.
A dominánsnak tűnő győzelem helyett így be kellett érnie az ötödik hellyel, ami nem csak azt jelenti, hogy a tavaly májusi Indy GP óta továbbra is nyeretlen maradt, de még a dobogóra sem tudott felállni a 2022 júliusi, torontói forduló óta.
Mindeközben viszont a Chip Ganassi Racing masszívan ünnepelhetett.
Palou idei harmadik – ebből zsinórban második – diadalát aratta, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig hetedik alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót.
Ennél is fontosabb viszont, hogy 74 pontra emelte az összetettbeli előnyét, ami bőven meghaladja az egy futamhétvégén gyűjthető maximális egységet (54).
„Elképesztő hétvégénk volt, hogy őszinte legyek” – nyilatkozta a boldog spanyol, aki még a szombati gyakorláson úgy összetörte az autóját, hogy a jobb oldal totál leamortizálódott.
A becsapódás ráadásul akkora volt, hogy a tankolásért felelős szakember, Steve Barry szerint a szenzorok 120 G-t mértek.
„Már az elején jó tempót produkáltunk, a második edzésen viszont elkövettem egy hibát. A csapatnak azonban csak egyetlen órájába telt, hogy a fél autót újraépítsék. Utána visszatértünk a pályára és még jobbak lettünk! Szóval, elképesztően boldog vagyok. A végén megadták nekem azt a pitkiállást is, ami a győzelmet eredményezte. Nem tudom eléggé megköszönni nekik mindezt.”
Másodikként Newgarden ért célba a Team Penske 2-es Dallara-Chevyjével, míg a pódium legalsó fokára O’Ward állhatott fel a McLaren színeiben.
A legjobb újonc Agustín Canapino lett a tizenkilencedik hellyel.
Tovább folytatódott viszont Romain Grosjean vesszőfutása.
Andrettiék franciája már a hétvége korábbi részében felidegelte Will Powert, aki élő egyenes adásban, nyomdafestéket nem tűrően ki is fakadt rá.
A kvalifikáción csak a tizenkilencedik helyet tudta megszerezni, magán a versenyen pedig már a 12. körben sikerült kiforognia, majd lefulladni. A végeredményt tekintve a kiábrándító, huszonötödikként zárt.
Az IndyCar mezőnye legközelebb július 2-án, Mid-Ohión csap össze.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>386 előzést hozott az IndyCar vasárnapi futama Road Americán [VIDEÓ]
RETWEET to congratulate @AlexPalou!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 18, 2023
His third @INDYCAR win of the year comes at @RoadAmerica! pic.twitter.com/L1fLzZi4f6


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough