IndyCar: 120 G erejű volt Alex Palou balesete Road Americán

A harmadik pozícióból kezdheti meg az IndyCar mai, Road America-i versenyét Alex Palou.
A Chip Ganassi Racing 10-es csapatának teljesítménye abból a szempontból pedig csak még inkább tapsot érdemel, hogy alig négy órával a kvalifikáció előtt az is kérdéses volt, egyáltalán pályára hajthatnak-e.
A második edzés során a 2021-es bajnok komoly baleset szenvedő alanyává vált, miután a 14-es kanyarban elvesztette uralmát autója felett és nagy erővel a gumifalnak vágódott.
Palou szerencsére ép bőrrel megúszta, a gép jobb oldala viszont teljesen leamortizálódott. A szerelőgárda erőfeszítéseinek hála azonban sikerült teljes egészében orvosolni a károkat, amit végül a fentebb említett időmérős eredménnyel koronáztak meg.
Az eset kapcsán a tankolással megbízott Steve Barry Twitteren azt is elárulta, hogy mekkora erejű volt valójában a szombat délelőtti bukás.
A szakember szerint az autón elhelyezett szenzorok nem kevesebb, mint 120 G-t mértek a becsapódás pillanatában.
Az elképesztő számadatot látva ismét csak méltatni tudjuk az IndyCar biztonságért tett erőfeszítéseit, amelyeknek köszönhetően az összetett pontversen éllovasa egy karcolás nélkül hagyhatta el a baleset helyszínét.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Colton Herta megszerezte a 10. pole-ját
Been quite so far at Road America. This is how it went. Friday was full of oooo and ahhhs of how nice the track was. Saturday boom smack in the face reality. Alex hard into the tire wall 120 G impact! The 10 car team thrashed for 3 hours to replace the whole right side somehow
— Steve Barry (@Speedmanindy) June 18, 2023
Trouble for the points leader. @AlexPalou has been seen and released after this incident in practice 2.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 17, 2023
📺: @peacock | #SonsioGP pic.twitter.com/zjreGQgv3a

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough