Az IndyCar egyik legnépszerűbb pilótájának kirúgása is szemlélteti a sport kegyetlen oldalát

Az IndyCar egyik legnépszerűbb pilótájának kirúgása is szemlélteti a sport kegyetlen oldalát
credit: Penske Entertainment/James Black



Másfél év után először, ezen a hétvégén fog épített pályán versenyezni Ryan Hunter-Reay az IndyCar mezőnyében.

A széria 2012-es bajnoka, egyben a 2014-es Indianapolis 500 győztese az Ed Carpenter Racing 20-as Dallara-Chevyjét veszi át a szezon hátralévő részében, miután a csapat azonnali hatállyal megvált a széria egyik legnépszerűbb versenyzőjének számít Conor Dalytől.

Az ECR tulajdonosa, egyben oválpilótája, vagyis Carpenter a gárda teljesítményének fellendítésével indokolta a döntést.

„Ez egy nehéz helyzet, különösen a szezon kellős közepén” – idézi az Autosport Hunter-Reayt.

„Sajnálom Conort. Nagy rajongója vagyok és remélem, hogy hamarosan vissza fog térni az IndyCarba, mert ő minden kétséget kizáróan idetartozik. Ez a sport kegyetlen.”

A 42 éves pilóta pályafutása során átélte a mennyet és a poklot is.

A Champ Car World Series 2005-ös szezonjában a Rocketsports Racing útilaput kötött a talpára és az utolsó két futamon- a manapság már a NASCAR Cupban versenyző – Michael McDowellt indították.

Hat évvel később részese volt a modern kori Indy 500 legnagyobb vitát kiváltó pilótacseréjének, miután nem tudta kvalifikálni az Andretti Autosport gépét a 33 fős mezőnybe. A főszponzorként jegyzett DHL tajtékzott, így Michael Andrettinek nem maradt más választása, mint megállapodni az AJ Foyt Racinggel és kiemelni utóbbi alakulat gépéből Bruno Junqueirát, Hunter-Reay (és a szállítmányozási vállalat) javára.

A fiaskót végül feledtette a következő idényben szerzett bajnoki címe, majd a 2014-es indianapolisi győzelme.



2021 végén azonban befejeződött tíz éven át tartó Andretti-karrierje, mivel a csapat nem hosszabbította meg a lejáró szerződését és a 28-as Dallara-Hondát inkább Romain Grosjeannak adták.

Hunter-Reay közvetlenül az idény után tesztelt az ECR-nek, a 2022-es évben pedig a Juncos Hollinger Racingnél teljesített szolgálatot tanácsadóként. A nyár folyamán viszont kitört az Alex Palou-botrány, aminek során a Chip Ganassi Racing felvette vele a kapcsolatot arra az esetre, ha nem sikerülne megegyezni a McLarennel és el kellene engedniük a spanyol bajnokot.

Végül a két gárda közti csörte megoldódott, RHR pedig leszerződött egy Indy 500-as programra a Dreyer & Reinbold Racinggel.

„Én már mindkét oldalon álltam, néhány esetben többször is, legyen szó elbukott indianapolisi kvalifikációról, első soros rajtról, vagy győzelemről. Az egész eddigi karrierem egy [fent és lent] utazás csapatoktól csapatokig.”

A veterán elárulta, hogy a bejelentés óta még nem lépett kapcsolatba Dalyvel, mivel saját példájából kiindulva tudja, hogy ennek egyelőre nincs itt az ideje.

„Ez személyes dolog. Beszéltem erről egy közös barátunkkal is. Fel akartam hívni Conort, de van egy időszak, amikor le kell kell higgadnod. A megfelelő módon közelítem meg a helyzetet. Ő a barátom, nagyszerű versenyző és őszintén hiszem, hogy újra a mezőnyben lesz, reményeim szerint hamarosan. A legfontosabb, hogy továbbra is hajtani kell előre. Ez minden versenyzőre vonatkozik, még a fiatalokra is.

Nekem mindig is az volt a célom, hogy bízzak magamban, kitartó és állhatatos legyek Nincs kétségem afelől, hogy Conor is ezt fogja tenni. Ő egy harcos, ahogyan én is és határozottan része az IndyCarnak.”

Daly nem sokáig maradt partvonalon, hiszen ezen a hétvégén újra versenyezni fog, igaz nem az IndyCarban.

A Travis Pastrana nevével fémjelzett Nitrocross szezonnyitóján bemutatkozhat a rallycross világában, méghozzá ironikus módon a Dreyer & Reinbolddal.