Néhány pilótának „nyomorúságos” lesz a NASCAR történelmi, utcai versenye

Július első hétvégéján hamisítatlan NASCAR-történelem fog íródni a szemeink előtt.
Ekkor kerül sor a szervezet fennállásának első, nemzeti szintű, ucai pályás fordulójára Chicagóban.
A 2.14 mérföld hosszú, 12 kanyarból álló vonalvezetés az Xfinity és a Cup Series mezőnyeit fogadja majd, a totális ismeretlennel szembeállítva a csapatokat.
Dale Earnhardt Jr. egy közúti autóval már be is járhatta a pálya útvonalát, köre megtétele után pedig vegyes érzelmekkel szállt ki a volán mögül.
„A NASCAR a lehető legnagyobb kihívás elé akarja állítani a versenyzőket és véleményem szerint ez a pálya meg is fogja tenni” – nyilatkozta a Chicago Tribune-nek a kétszeres Daytona 500-győztes, akinek becslése szerint a hosszú egyenesekben az autók kb. 225-230 km/h-t produkálhatnak, míg a legalacsonyabb kanyarsebesség 65 km/h körül alakulhat.
„Lesznek olyanok, akiknek nagyon fog tetszeni, mások számára viszont szó szerint nyomorúságos élmény lesz. A vonalvezetés sokkal szélesebb, mint amire számítottam, egyes helyein viszont rendkívül összeszűkül, aminek komoly jelentősége lesz a pozíciókért folyó harc során.
A srácok nem fognak lehúzódni és eszük ágában sem lesz elegendő helyet adni egymásnak. Ráadásul az aszfalt eléggé régi és sok helyen hibás. Több olyan rész is van, ahol akaratlanul is falba fogják tenni egymást. Biztos vagyok benne, hogy az első edzésen rengetegen követnek majd el hibát. Káosz lesz.”
Austin Cindric egyelőre csak szimulátoron találkozott a pályával, de már biztos abban, hogy eseménydús és őrült versenyre van kilátás.
„Ha egy olyan roadon, mint például a COTA elszúrok valamit, akkor kimegyek a bukótérbe, majd utána vissza a pályára és gond nélkül folytatom a versenyt. Chicagóban viszont nincs helye a hibának. Ha itt rontasz, akkor az már nem csak időveszteséggel, hanem komoly károkkal is jár.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough