Még Jenson Buttont is meglepte, hogy mennyire jó lett a NASCAR Le Mans-i autója

Még Jenson Buttont is meglepte, hogy mennyire jó lett a NASCAR Le Mans-i autója
credit: NASCAR



Amikor a NASCAR hivatalosan bejelentette az 56-os garázs programját, az ACO köridők terén annyit kért tőlük, hogy a Next Genen alapuló autó célozza meg a 3 perc 55-57 másodperc körüli intervallumot.

Ezzel szemben viszont a Hendrick Motorsports és a Chevy által megépített gép nem csak túlteljesítette ezt a kitételt, de egyenesen veri az GTE kategória mezőnyét.

Méghozzá csúnyán.

A szerdai napon ezen osztály legjobbja 3:51.877-tel zárt az élen, míg a többi autóhoz képest tekintélyes méretekkel bíró NASCAR-járgány 3:47.976-tal száguldott körbe Mike Rockenfellerrel a volán mögött.

A német sportautó-sztár a Cup hétszeres bajnokával, Jimmie Johnsonnal és a Forma-1 2009-es legjobbjával, Jenson Buttonnal osztozik az autón.

Utóbbi brit pedig nem is rejtette véka alá, hogy még őt magát is meglepte a gép teljesítménye.

Sokat fejlődtünk és most már négy másodperccel gyorsabbak vagyunk az összes GTE-autónál” – idézi Buttont az Autosport.

„Úgy jöttünk ide, hogy ennek a kategóriának a közepén leszünk és amikor beülnek a volán mögé az amatőr versenyzők, akkor olyan gyorsak tudunk lenni, mint ők, vagy akár még gyorsabbak. Arra viszont egyáltalán nem számítottunk, hogy négy másodperccel leszünk a komplett kategória előtt! Minden a helyére került, az összes házi feladatot megcsináltunk. Ez a csapat az egyik legjobb a világon azok közül, amelyeknek eddig versenyeztem.”

Magát az egynapos viadalt tekintve azonban egyelőre óvatos.

Bár a keddi Pit Stop Challenge-en szintén megverték a GTE-ket, más munkafolyamatok terén viszont alulmaradnak a többiekkel szemben. Ehhez pedig csak hozzáadódnak olyan, rajtuk kívülálló faktorok is, mint például az eső potenciális érkezése.

„A fékek cseréje körülbelül öt percig tart nekünk, míg más srácok megcsinálják egyetlen perc alatt. Ez több, mint egy kör. A célunk továbbra is az, hogy befejezzük a versenyt és a GTE-k előtt végezzünk. Ha sikerül, akkor az óriási eredmény. Imádom ezt az autót, a hangját, a külsejét és magát a kihívást. Hatalmas feladat volt fogni egy Next Gent és olyan gyorsan átépíteni, mint ahogyan a Hendrick Motorsports tette. Igazán lenyűgöző.”