Drámákkal és domináns Palou-győzelemmel debütált az IndyCar új utcai pályája

Ahogyan arra számítani lehetett, mozgalmas versennyel tért vissza az IndyCar mezőnye Detroit belvárosába.
Az 1.645 mérföld hosszú, hepehupás utcai pálya hét sárga zászlót produkált, a kockás zászló pillanatában azonban ugyanaz a versenyző ünnepelhetett, aki egy nappal korábban a pole-pozíciót is megszerezte.
Alex Palou 74 kört az élen töltve, a végén több restartot is túlélve végül 1.1843 másodperces előnyben zárta az élen a 100 körös viadalt Will Power előtt.
A 2021-es bajnok ezzel idei második, eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig a hatodik győzelmét aratta.
Ha pedig ez nem lenne elég, a spanyol 51 pontra növelte előnyét az összetett tabellán Chip Ganassi Racing-es csapattársa, Marcus Ericsson előtt.
A dobogó legalsó fokára Felix Rosenqvist állhatott fel, de top 5-tel zárt még Scott Dixon és Alexander Rossi is.
A verseny nem nélkülözte a drámákat sem.
Callum Ilott rögtön a legelső körben ráfutott Kyle Kirkwood 27-es Dallara-Hondájára. Utóbbi andrettis egy rendkívüli pitkiállás után képes volt visszatérni a pályára, végül a hatodik helyet megszerezve. A Juncos Hollinger Racingnek vezető Ilott számára viszont a nap rögtön a baleset után véget is ért.
Romain Grosjean is rendkívül csalódottan hagyta el a pályát.
A francia a hetedik pozícióban haladva kötött ismeretséget a 4-es kanyar falával, mint később kiderült a felfüggesztés meghibásodása miatt.
Motor City street fight starting out with a punch. @callum_ilott's day is done after connecting with @KKirkwoodRacing. #INDYCAR // #DetroitGP pic.twitter.com/3H2za6U3ff
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 4, 2023
Late race heartbreak for @RGrosjean.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 4, 2023
After this incident in turn 4, Grosjean's day is done. #INDYCAR // #DetroitGP pic.twitter.com/aLWN3NY6gm
A McLaren szintén keserédes futamon van túl.
Rosenqivst és Rossi a hajrában késhegyre menő csatát vívott, aminek hevében össze is értek.
Végül mindketten bevitték autóikat a legjobb ötbe, az amerikai azonban a leintés után meg sem próbálta leplezni, hogy neheztel svéd kollégájára.
Részletekbe Rossi nem ment bele, mindössze csak annyit közölt, hogy zárt ajtók mögött fogják kitárgyalni a történteket.
Pato O’Ward viszont minden bizonnyal szívesen cserélne bármelyikükkel, lévén ő még a féltávig sem jutott el.
A mexikói kálváriája a pitben kezdődött egy nem megfelelően rögzített bal-hátsó kerék képében, mire pedig visszatérhetett a pályára már a mezőny hátsó traktusában találta magát. Néhány körrel később azonban belépett a kiesők klubjába, miután a 9-es kanyarban beleállt a falba.
A Dale Coyne Racing újonca, Sting Ray Robb két sárga zászlóban is benne volt, Graham Rahalnak pedig rendületlenül folytatódott a negatív sorozata.
A katasztrofális Indy 500-a után, Detroitban csak a legutolsó rajthelyet tudta megszerezni, versenye pedig csak az 50. körig tartott, köszönhetően az 1-es kanyarban történt falazásának. Ha pedig ez nem lett volna elég, a veszteglő 15-ös Dallara-Hondájába még Benjamin Pedersen is belerohant hátulról.
A Chip Ganassi Racing viszont Palou személyében nem csak a győztest, de Marcus Armstrong nyolcadik helye révén a legjobb újoncot is magáénak tudhatta.
Az IndyCar mezőnyére most egy hét pihenő vár, majd június 18-án jön Road America.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough