NASCAR-történelem: Esőgumikon tért vissza a Cup az ikonikus oválra

Daniel Suarez kezdheti meg az élről a NASCAR Cup Series bajnokságon kívüli All-Star futamát a North Wilkesboro Speedwayen.
Az esemény nem csak abból a szempontból volt sporttörténeti jelentőségű, hogy a Cup először rendezett itt versenyt 1996 óta.
Az este folyamán ugyanis élesben bemutatkozhattak a szériában idén bevezetett esős, rövid oválokra szánt abroncsok.
A Goodyear speciális keveréke a Truck Series áprilisi, martinsville-i Long John Silver’s 200-án már debütált, a királykategória Next Genjeire viszont nem kerültek fel egészen mostanáig.
A gumikat persze nem égszakadás közben való körözésre tervezték, hanem pontosan olyan, minimálisan csapadékos körülményekre, mint amit a NASCAR most tapasztalt.
Mindeddig enyhén vizes oválok esetében is elképzelhetetlen volt a versenyzés, az új abroncsoknak hála azonban ez az akadály végképp elhárult, aminek hála a heatek gond (valamint piros zászló) nélkül lezajlottak.
Az egymillió dolláros fődíjú All-Star Race végleges rajtrácsát két heat-futam által határozták meg a pénteki Pit Stop Challenge végeredményét alapul véve.
Az első, 60 körös megmérettetést Suarez kezdte meg az élről, rögtön a zöld zászló után azonban elvesztette vezető pozícióját a mellőle startolt Chase Elliottal szemben.
A Hendrick Motorsports pilótája egészen a 27. körig tartotta magát, amikor is Trackhouse mexikóija visszavezette a vezetést és innentől fogva már egy pillanatra sem engedte ki a kezei közül.
Másodikként, 1.529 másodperces hátrányban Joey Logano (Team Penske) ért célba, míg a harmadik helyet Chase Briscoe húzta be, Christopher Bell és Denny Hamlin előtt.
A táv során csak egyszer, akkor is a competition caution miatt került elő a sárga zászlót.
A NASCAR eleinte fontolgatta a slickek használatát, végül azonban úgy látták jónak, hogy biztonsági okokból inkább vizes pályára szánt gumikon futják le a hátralévő köröket.
Ezen heat végeredménye a főverseny rajtfelállásának belső, páratlan oldalát határozta meg, míg a második, Chris Buescher által megnyert forduló a külső, páros pozíciókról döntött.
A slicken megkezdett, majd esős abroncsokon befejezett futamot megszakítás nélkül az RFK Racing pilótája uralta, így ő várhatja Suarez mellől az All-Star Race startját.
A két előfutamon csak azon teljes szezonos versenyzők vettek részt, akik bajnoki címmel rendelkeznek és/vagy futamot nyertek az elmúlt egy évben, esetleg rendelkeznek már All-Star elsőséggel.
A kritériumoknak összesen huszonegyen feleltek meg.
Azoknak sem kell viszont elkeseredni, akik nem feleltek meg az automatikus indulási jogot garantáló kitételek egyikének sem.
Rájuk vár vasárnap a 100 körös All-Star Open, amelynek első két helyezettje csatlakozhat az All-Star Race mezőnyéhez.
Egyvalakit pedig a rajongók is beszavazhatnak. A szabályok szerint azonban csak olyan pilóta vehet részt a voksoláson, aki megkísérelte kvalifikálni magát az idei Daytona 500-ra.
Ennek következtében nem számíthat a szurkolókra Ryan Newman, JJ Yeley, Josh Berry és Josh Bilicki sem.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough