Chastain: „Kevesebb dolgot kell eltalálnom pályán. Ilyen egyszerű”
Ross Chastain már számos kritikát kapott az agresszív, gyakran balesetekben kicsúcsosodó vezetési stílusa miatt.
Múlt vasárnap, Darlingtonon azonban a sztori fordulópontjához érkezett el.
A verseny hajrájában Chastain, a vezetői pozícióért harcolt Kyle Larsonnal, végül azonban ütköztek, aminek hatására a trackhouse-os kiesett, az HMS pilótája pedig csak a 20.-ként zárt.
Az incides után Rick Hendrick konkrétan megfenyegette a floridait, mondván ha ismét keresztbe tesz a csapatának, akkor bosszút fognak állni rajta és még az sem érdekli őket, hogy ő is Chevyt vezet.
A futam másnapján a Trackhouse Racing társtulajdonosa, Justin Marks megbeszélések sorozatára kényszerült balhésnak minősített pilótája miatt. Ennek apropóján a versenyzőből lett üzletember leszögezte, házon belül is intézkedni fognak.
Chastain szerdán a CARS Tour Late Model futamon vett részt, amit a NASCAR Cup hétvégi all-star fordulójának otthont adó North Wilkesboro Speedwayen bonyolítottak le, végül a 19. helyet megszerezve a 37 fős mezőnyben.
A helyszínen lévőket azonban mondani sem kell, nem a teljesítménye érdekelte a leginkább.
„Nagyon sok minden zúdult rám ezen a héten” – mondta a leintés utáni sajtóeseményen Chastain, aki a kansasi forduló után még Noah Gragsonnal is konfrontálódott a pitlane-en.
„Mindez azért, mert hat körrel [a darlingtoni futam vége előtt] elkövettem egy hibát… Ezzel már együtt kell élnem, ahogyan a többi hasonló döntésemmel. Elviselem és jobbá fogok válni. Ez nem azt jelenti, hogy soha több nem fogok ütközni senkivel. Nem akarom, hogy az emberek azt higgyék, hat körrel a verseny vége előtt csak úgy félre fogok állni, ha esélyem van a győzelemre. Igen, átléptem egy határt. Ezt elismerem. Megérdemlek minden kritikát és rossz szót, amit kapok. Megértem őket és el is fogadom. A helyzet az, hogy a lehető legjobb tudásom szerint fogom vezetni az autómat. Ha elszúrom, akkor vállalom a felelősséget. Ugyanakkor úgy érzem, más srácoknak is így kellene tenni.”
Chastain elárulta, hogy az utóbbi napokban beszélt a Chevrolet tisztviselőivel, Larsonnal, valamint Hedrickkel is.
„Elégedett vagyok azzal, ahol most tartunk, a többit viszont inkább megtartanám magamnak. Legyen elég annyi, hogy én hívtam fel Ricket. Nem ez volt az első alkalom, hogy beszéltünk és szerintem nem is az utolsó. Remélem egy napon már csak nevetni fogunk ezen az egészen.”
A 30 éves floridai a Marksszal való diskurzusát sem részletezte.
„Ezt belső ügyként kezeljük. Abban, amit nyilvánosan mondott teljesen igaza volt. Ő a főnököm. Azt mondhat rólam amit akar addig, amíg engedi, hogy vezessem az 1-es autót és segít abban, hogy jobbá váljak.”
És, hogy mi a végső konklúziója?
„Ha csak 90%-on vezetek, akkor az azt jelenti, hogy 10%-kal lassabb leszek. Meg kell találnom az egyensúlyt és kevesebb dolgot kell eltalálnom a pályán. Ilyen egyszerű.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough