Döntött a NASCAR a kansasi bunyó ügyében
Hatalmas publicitást hozott a NASCAR-nak Ross Chastain és Noah Gragson múlt vasárnapi, kansasi balhéja.
A két versenyző tettlegességig fajuló nézeteltérése kapcsán viszont felmerült a potenciális büntetés lehetősége, különösen a szezon előtt életbe léptetett szabályváltozás tükrében.
Az új regulák már kimondják, hogy a szervezet égisze alatt tevékenykedő személyek közti fizikai erőszakot pénzbírságtól kezdve egészen a határozatlan ideig szóló eltiltással szankcionálhatják.
A NASCAR alelnöke, Elton Sawyer azonban leszögezte, hogy ebben az esetben egyik érintett pilótának sem kell következményektől tartania.
„Kivizsgáltuk, megtárgyaltuk és a későbbiekben is beszélni fogunk még Rosszal és Noah-val” – mondta a szakember kedden, a SiriusXM NASCAR Radio vendégeként.
„Amikor úgy érzed, hogy a napod nem az elképzeléseid szerint alakult, ráadásul valaki más is befolyásolta, akkor nyilvánvalóan nem vagy boldog és ki fogod mutatni a nemtetszésedet. Folytatjuk a párbeszédet az érintettekkel és gondoskodunk arról, hogy minden rendben legyen.”
Tavaly már több esetben is a biztonsági embereknek kellett szétválasztani pilótákat.
Az Xfinity Series tavaszi, martinsville-i futamán Ty Gibbs rontott rá Sam Mayerre, aminek következtében utóbbi pilóta szemöldöke felszakadt, egy NASCAR-tisztviselőt pedig lábsérüléssel kellett kórházba szállítani.
Gibbst végül 15.000 dollárra büntették, mivel a leintés után ráparkolt kollégája autójára. Magáért a verekedésért viszont semmit sem kapott.
Ősszel, szintén Martinsville-en már Austin Hill húzott be egyet Myatt Snidernek, de végül ő is megúszta szankciók nélkül.
A balhé a Cupot sem kerülte el.
Októberben, Las Vegasban Bubba Wallace inzultálta a pálya kellős közepén Kyle Larsont.
A 23XI Racing pilótáját a következő futamról eltiltották, de nem az ellenfelével szembeni erőszakos fellépés, hanem az azt megelőző ámokfutása miatt, aminek során teljes sebességgel, szándékosan kiütötte az 5-ös Chevyt.
Ezen esetek vezettek végül odáig, hogy a NASCAR – ahogyan fentebb említésre került – a 2023-as szezonra már módosított a szabálykönyv viselkedésre vonatkozó pontjain.
ELŐZMÉNY:
>>>>>Balhé a NASCAR-ban: Gragson állítja, hogy csak azt tette, amihez a többi versenyző gyáva
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough