A NASCAR új hölgyversenyzője máris rekordot döntött, a Busch-bravúr viszont nem jött össze Kansasben
![A NASCAR új hölgyversenyzője máris rekordot döntött, a Busch-bravúr viszont nem jött össze Kansasben A NASCAR új hölgyversenyzője máris rekordot döntött, a Busch-bravúr viszont nem jött össze Kansasben](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/tb_7.png)
Grant Enfinger sikerével zárult a NASCAR Truck Series szombati futama a Kansas Speedway másfél mérföldes oválján.
A GMS Racing versenyzője a Heart of America 200 134 köréből 65-öt töltöt töltött az élen, végül megszerezve idei első, teljes eddigi harmadosztályú karrierjét tekintve pedig a nyolcadik győzelmét.
Másodikként, 4.358 másodperces lemaradásban Corey Heim ért célba a TRICON Garage 11-es Toyotájával, míg a harmadik pozíciót a regnáló bajnok Zane Smith kaparintotta meg a Front Row Motorsports színeiben.
A legnagyobb figyelem azonban kétségkívül Toni Breidingerre irányult.
A 23 éves hölgy pályafutása legelső bevetését teljesítette a szériában a TRICON 1-es számot viselő autójával. Debütálásával ráadásul már azelőtt sport(gazdasági) történelmet írt, hogy egyáltalán bepattant volna a volán mögé.
Breidinger mellékállásban a Victoria’s Secret modelljeként dolgozik, amely ikonikus márka ezúttal főszponzorként is beállt mögé. Ez azt jelentette, hogy a világhírű VS-logó most először volt látható egy NASCAR-versenygépen.
A szervezet történetének első arab származású hölgypilótája azonban nem elégedett meg a puszta részvétellel.
Minden előzetes várakozásra rácáfolva – egy pitben való gyorshajtás miatt kapott, hátrasorolásos büntetést leszámítva – problémamentes versenyt teljesítve a tizenötödik helyen zárt, aminek révén ő lett a Truck Series valaha volt legjobb női debütánsa.
A korábbi rekordot Hailie Deegan tartotta, aki 2020-ban – szintén Kansasben – a tizenhatodik pozícióban fejezte be legelső futamát.
A hajrában ráadásul Breidinger köridejei egálban voltak a legjobb ötben haladó autókkal.
Teljesítménye abból a szempontból csak még inkább becsülendő, hogy alig pár órával korábban fő munkahelyén, az ARCA Menards Seriesben is megmérette magát, végül a tizenegyedikként befutva.
Nem mindenkinek zárult azonban pozitívan a napja.
Kyle Busch megnyerte az első szakaszt és úgy tűnt, minden esélye megvan arra, hogy leszállítsa saját csapata, a Kyle Busch Motorsports 100. diadalát.
A második szakaszban azonban ütközött, aminek hatására megsérült az autója és még defektet is kapott.
A kétszeres Cup-bajnok végül a hetedik helyet szerezte meg. Mivel csapattársa, Chase Purdy egy baleset miatt kiesett, a KBM-nek még várnia kell arra, hogy belépjen a három számjegyű győzelemmel büszkélkedő gárdák klubjába.
A futam során több incidens is történt, a leglátványosabbnak pedig az a többautós karambol számított, ami többek között kiiktatta az imént említett Purdyt is.
Big trouble on the restart. pic.twitter.com/2tomDAaWkq
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) May 7, 2023
Damn Purdy got Eckes driver side pic.twitter.com/SQXvaPUOjG
— Mr Matthew CFB (@MrMatthewCFB) May 7, 2023
A 78. körben elrendelt restart után másodpercekkel öt gép rohant egymásba Dean Thompsonnal, Christian Eckesszel, Matt DiBenedettóval, Carson Hocevarral, valamint Purdyvel a volán mögött.
Utóbbi ráadásul Eckes Chevyjét még csúnyán el is találta a vezetői oldalon.
A baleset következtében mindannyian kiestek, a legfontosabb viszont az, hogy senkinek sem esett baja.
Szintén pocsék véget ért a verseny Rajah Caruth számára.
A GMS Racing újonca az első szakaszt a 6., a másodikat pedig a 4. pozícióban zárta. A 72. körben azonban Ty Majeski hathatós közreműködésével a falban találta magát.
Ennek hála a 20 éves gerogiainak meg kellett elégednie a 34. hellyel.
A Truck Series következő fordulójára május 12-én, a Darlington Racewayen kerül sor.
![](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/kans_1.png)
![](https://www.usaracing.hu/wp-content/uploads/2024/03/ava.jpeg)
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough