BREAKING: Szakít a Chevyvel Jimmie Johnson csapata

BREAKING: Szakít a Chevyvel Jimmie Johnson csapata
credit: Legacy Motor Club



A Toyota Racing Developement elnöke, David Wilson már januárban kijelentette, hogy a vállalat feltett szándéka bővíteni NASCAR Cup-flottáját.

Ennek fő oka az, hogy a Cup jelenlegi mezőnyét tekintve már jóval több forrásra van szükségük a teljesítmény növelésének érdekében.

A kevés autó egykoron jó stratégiának bizonyult számukra, a Next Gen 2022-es érkezésével viszont már megváltozott a helyzet.

A Ford például tizennégy teljes munkaidős gép által gyűjthet adatokat, információkat, míg a chevysek nem kevesebb, mint tizenhat autóval képviseltetik magukat az összes futamon.

A Toyota azonban csak hat komplett szezonos autót tudhat a táborában a Joe Gibbs Racing és a 23XI Racing által.

Jövőre azonban ez már biztosan megváltozik.

A vállalat ugyanis május másodikán hivatalosan bejelentette, hogy 2024-től újabb partnerrel bővülnek, méghozzá a Legacy Motor Club képében.

A korábbi Richard Petty Motorsports jogutódjának számító csapat jelenleg még a Chevrolet-vel versenyez, jövőre viszont már a Toyota márkajelzése alatt küldik pályára mindkét Next Genjüket.

„Maury Gallagherrel együtt nagyon izgatottak vagyunk, hogy partnerségre léphetünk a Toyotával és a TRD-vel 2024-től” – idézi a Legacy sajtóközleménye a csapat társtulajdonosát, Jimmie Johnsont, aki teljes eddigi NASCAR-karrierje során a csokornyakkendős márkát szolgálta.

„Csodáljuk és tiszteljük azt a színvonalat, ahogyan a Toyota az üzleti ügyeiket kezeli ebben a sportban. Alig várjuk, hogy tovább építsük örökségünket a jövőre nézve. Mindig is nagyon hálás leszek a Chevrolet-nek mindazért, amit közösen elértünk. Köszönettel tartozom nekik, amiért régen esélyt adtak egy kaliforniai srácnak. Büszkeséggel tölt el, hogy a történelemkönyvek örökre emléket állítanak a rekordokat megdöntő, közös sikereinknek.”

Az LMC két pilótája, Erik Jones és Noah Gragson számára nem lesz ismeretlen terep a Toyota, hiszen pályafutásuk korábbi részében már mindketten versenyeztek a márka logója alatt.