„Mint tégla a vajban” – A NASCAR-pilóták aggódnak a továbbra is rendkívül veszélyes Next Gen miatt

NASCAR: Elliott megijedt, Harvick szerint továbbra is rendkívül veszélyes a Next Gen



Óriási szerencséje volt Kyle Larsonnak és Ryan Preece-nek, hogy sértetlenül megúszták a múlt vasárnapi, talladegai balesetüket.

Utóbbi Stewart-Haas Racing-es a futam overtime-jában találta el nagy erővel a pályára visszacsúszó hendrickes kollégája #5 Chevyjét.

A fedélzeti kamerás felvételeken jól látszott, amint Preece feje oda-vissza csapódik, de ennél is hajmeresztőbb volt Larson autójának csődöt mondott bukókerete. A 30 éves kaliforniai ráadásul a verseny után elárulta, hogy még belül a cockpit is roncsolódott és kevésen múlt, hogy nem fúródott a testébe egy törött csőelem.

A történtek alapos kivizsgálása érdekében a NASCAR a kutatási és fejlesztési részlegbe vitte mindkét gépet.


ELŐZMÉNY: Csődöt mondott bukókeret, összeroncsolódott cockpit: Tragédiával is végződhetett volna Kyle Larson balesete [VIDEÓVAL]


Larson járművének belső teréről egyetlen videó, vagy fotó sem látott napvilágot. Csapattársa, Chase Elliott azonban a jelenleg zajló, doveri forduló előtt tartott sajtótájékoztatón elárulta, hogy ő mélyebb betekintést nyert a felvételekbe, a látottak pedig rémületettel töltötték el:

„Több szempontból is aggasztó a helyzet annak alapján, amit hallottam és a képekre gondolva, amiket én magam is láttam. Az adatokból kiindulva csak 130 mph mellett történt a baleset… Bele sem gondolok, mi lett volna 180, vagy akár 160-nál… Határozottan nyugtalanító, ijesztő a helyzet. Ugyanakkor arról kellene beszélnünk, miként tudnánk innen előrelépni, hogyan lehetnénk produktívabbak. Az nem old meg semmit, ha csak itt ülök és jártatom a számat.”

Kyle Busch szintén aggódik.

„Nem vagyok tudós, de láttam a sérülés mértékét az 5-ös autó jobb oldalán. Ilyenkor azon kezdesz el töprengeni, hogy mi van, ha ugyanez az ütés a balon éri… Ez egy hatalmas probléma, de még ennél is nagyobb kérdés az, hogy pontosan mi idézte elő. A másikban [Preece 41-es Fordjában] nem keletkezett túl sok kár. Ahhoz tudnám hasonlítani a balesetet, mintha egy tégla [a #41] beleszállt volna egy tömb vajba [a #5].

A Next Genek már a tavalyi debütálásuk után óriási vitákat szítottak. Az elődjénél jóval merevebb kasztni miatt az ütközések sokkal erőteljesebbnek érződnek benne, aminek köszönhetően két versenyző is súlyos agyrázkódást szenvedett. Alex Bowmannek öt futamot kellett kihagynia, Kurt Busch pedig a mai napig nem kapta meg az engedélyt arra, hogy újra volán mögé ülhessen.

A fő probléma akkor az autó hátsó területe volt, amit vadonatúj, jobban gyűrődő elemek által mára sikerült némiképp orvosolni.

Ez viszont csak egy szelete volt a problémák halmazának.

„Ezek az autók teljesen máshogy törnek, mint bármi más, amivel valaha versenyeztünk” – nyilatkozta a FOX Race Hub című műsorában Kevin Harvick, aki már az elmúlt szezonban is a Next Gen egyik legnagyobb kritikusa volt.

„A balesetek intenzitása sokkal erőteljesebb annál, amihez hozzászoktunk. Preece kameráján látszik, hogy mennyire brutálisak. Az ilyen ütközések nagyon hirtelen történnek és a fej villámgyorsan csapódik előre, majd vissza. Az erőhatások a Next Genben akkorák, hogy szinte már a kormánykerék állítja meg a fejet és a térdeket, mivel egyszerűen képtelen vagy kontrollálni a tested. Nagyon, nagyon erőszakosak ezek a becsapódások.”



KAPCSOLÓDÓ: Larson: A NASCAR sokkal veszélyesebb a sprint car versenyzésnél