Fura futam a NASCAR-ban, ahol a 12. helyezett kapta a legtöbb pontot (+ még a McLaren is boldog lehetett)

NASCAR: A futam, ahol a 12. helyezett kapta a legtöbb pontot (+ még a McLaren is boldog lehetett)
credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR

NASCAR: A futam, ahol a 12. helyezett kapta a legtöbb pontot (+ még a McLaren is boldog lehetett)


Két nyugodt szakasz után, a fináléban tört ki a káosz a NASCAR Cup Series vasárnapi, talladegai GEICO 500-án.

Ezt jól szemléltette, hogy két hosszabbításra is szükség volt a befejezéshez.

Az ennek köszönhetően 521.36 mérföld hosszúra nyúlt verseny végén a legjobban az a Kyle Busch örülhetett, aki a táv túlnyomó részében egyáltalán nem volt tényező a pályán.

Idei második – egyben főkategóriás karrierje hatvankettedik – győzelmét nagyban köszönhette a baleseteknek, valamint csapata azon döntésének, miszerint a hajrában tankolás helyett inkább a pályán maradt.

Az üzemanyagszintet végül sikerült úgy kicentizni, hogy a tank pont az ünneplése során apadt ki.

„Néha szerencsésnek kell lenned” – mondta a kétszeres bajnok, aki utoljára 15 évvel ezelőtt, 2008-ban tett látogatást a talladegai victory lane-en.

„Vannak versenyek, amelyek így érnek véget.”

Busch ráadásként vadonatúj szponzorral diadalmaskodott a McLaren Custon Grills képében. A cégnek az égvilágon semmi köze Zak Brownékhoz, ugyanakkor a wokingiak mégis extra reklámnak örülhettek a névazonosságból adódó poénoknak hála.



Az utolsó overtime-ban Bubba Wallace harcolt a vezető pozícióért a húsz hónapja nyeretlen Ryan Blaneyvel szemben, de összeértek, aminek következtében előbbi 23XI Racing-es a falban végezte.

A futam addigi részében szinte hibátlanul vezető alabamai teljes mértékben magára vállalta a dolgot:

„Nem a 12-es hibája volt, én okoztam a balesetet” – szögezte le Wallace, akinek a legkritikusabb pillanatban hozott betiljét főnöke, Michael Jordan a helyszínről volt kénytelen végignézni.

A Team Penske-t szolgáló Blaneynek be kellett érnie a második pozícióval, míg harmadikként az RFK Racing-es Chris Buescher futott be. Ezen csapatnak kifejezetten jó napja lett, hiszen a mezőny hátsó részét szintén megjárt társtulajdonos Brad Keselowski végül beegerészte magát az ötödik pozícióba, közvetlenül Chase Briscoe mögé.

Utóbbi, Stewart-Haas Racing-es versenyző ráadásul komoly fájdalmak közepette vezetett, az első szakaszban pedig a pitbe tartva sikerült meg is forognia, ezzel sárga zászló előidézve.



„Szerintem ebből mém lesz, már a lassú fánkozásom közben láttam, hogy pár srác a pitlane-en a telefonjával fotóz” – reagálta le a saját bevallása szerint nagyon kínos mutatványát Briscoe, majd fizikai problémáiról is szót ejtett.

A 28 éves pilóta még április elején, egy late model futamon törte el az ujját, amit végül pont a Dega előtti hétfőn operáltak meg. Szerencsétlenségére a kvalifikációs köre során – miközben a légáramlatok miatt kinyújtotta kezét az ablakhálón – egy törmelékdarab pont eltalálta, a versenyen pedig már rendkívül meg is szenvedte sérülését.

Elmondása szerint egy ponton már akkora fájdalmai voltak, hogy szó szerint ordított az autóban.

Ezt figyelembe véve több, mint dicséretes a negyedik helye, ami egyben az eddigi legjobb 2023-as eredménye lett.

Briscoe már a Talladegát megelőző, Martinsville-i forduló után azzal viccelődött, ha gyógyulása után romlik a teljesítménye, akkor megkéri valamelyik csapattagot, hogy ismét roppantsa ketté az egyik ujját. Kissé morbid humor, de tény, hogy sérülése óta immár zsinórban harmadszor zárt a top 5-ben.

Nem mindenki lehetett viszont boldog.

Az első hosszabbítás során Ross Chastain megpróbált a középső íven az élre törni, aminek hatására Noah Gragson elvesztette uralmát az autója felett, beindítva egy láncreakciót, többek között magával rántva Kyle Larsont is.

A kipördülő, majd a pályára visszacsúszó HMS-es gépét Ryan Preece telibe kapta, méghozzá olyan erővel, hogy a jobb oldali bukókeret teljesen eldeformálódott.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egyiküknek sem esett baja. A legrosszabb azonban nem sokon múlt.

Bővebben:

>>>>>Csődöt mondott bukókeret, összeroncsolódott cockpit: Tragédiával is végződhetett volna Kyle Larson balesete

Szintén pocsék véget ért a futam Harrison Burton számára, akit 47 körrel a vége előtt, az élről forgatott ki Gragson.

Hozzá hasonlóan az újonc Ty Gibbs is az élmezőnyben harcolt, a második overtime-ra azonban már nem maradt elegendő üzemanyaga.

Az első felvonást Chase Elliott, míg a másodikat – szó szerint orrhosszal a 2020-as bajnok előtt – Aric Almirola húzta be.

Külön érdekesség, hogy a szakaszok révén a verseny legtöbb pontját, szám szerint 44-et a végül tizenkettedikként befutott Elliott szerezte.